باقری به فیدان: مقاومت در لبنان آمادگی کامل را برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی داراست

7:54 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۰۱
باقری به فیدان: مقاومت در لبنان آمادگی کامل را برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی داراست
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت که مقاومت در لبنان آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی را داراست و قدرت بی‌بدیل مقاومت در لبنان، هرگونه سرکشی اشغالگران متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، درباره موضوع‌های روابط دوجانبه و آخرین تحولات مربوط به جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و رایزنی کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از حضور هیئت ترکیه‌ای در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران، بر استفاده فزاینده از ظرفیت‌های سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت)، سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری اسلامی در پیشبرد اهداف کشور‌های مستقل و منطقه تاکید کرد.

باقری با اشاره به جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه اظهار کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان، ادامه جنایت‌های این رژیم علیه مردم غزه و بیانگر سرشت وحشیانه این رژیم است؛ در عین حال مقاومت در لبنان آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی را دارا است و قدرت بی‌بدیل مقاومت در لبنان، هرگونه سرکشی اشغالگران متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: همانگونه که پس از نُه ماه، صهیونیست‌ها ناتوان از بازگرداندن شرایط به وضعیت قبل از هفت اکتبر هستند، باید بدانند هرگونه خطای جدید آن‌ها در لبنان، شرایط جدیدی در سطح منطقه را به ضرر صهیونیست‌ها رقم خواهد زد که با کشتار و جنایت نیز نخواهند توانست شکست راهبردی خود را جبران کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به لزوم گسترش حمل‌ونقل ریلی میان دو کشور اشاره و تاکید کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور موجبات امنیت پایدار را فراهم خواهد ساخت.

باقری تقویت همکاری میان دو کشور در قفقاز در قالب سازوکار کشور‌های سه به‌علاوه سه را نیز حائز اهمیت دانست.

هاکان فیدان نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین و با انتقاد از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه گفت: نسل‌کشی در غزه ادامه دارد و جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی عاجز است؛ سیاست رژیم صهیونیستی تداوم و توسعه تنش در سراسر منطقه است و طبعا این رویه تاثیر عمیقی بر دیگر کشور‌های منطقه نیز خواهد داشت.

فیدان استفاده از ظرفیت سازمان‌های منطقه‌ای نظیر دی هشت در موضوع فلسطین را قابل توجه توصیف کرد و افزود: همکاری تهران-آنکار در موضوع فلسطین و حفظ امنیت و ثبات منطقه بسیار مهم است.

وزیر خارجه ترکیه بر گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید و از توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل ریلی و ارتقای مناسبات در چارچوب سازوکار‌های منطقه‌ای استقبال کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *