حمله یمنی به اقتصاد رژیم صهیونیستی

15:06 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۲۴
حمله یمنی به اقتصاد رژیم صهیونیستی
عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که مقصد آنها اراضی اشغالی است، چالش‌هایی را برای این رژیم ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان – ارتش یمن در ماه‌های اخیر با اجرای عملیاتی در حمایت از مردم غزه، کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است را هدف قرار می‌دهد.

این عملیات چالش‌هایی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته و ترافیک دریایی از مسیر دریای سرخ نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر روز دوشنبه گفت که درآمد کانال سوئز با تشدید تنش در منطقه دریای سرخ کاهش قابل توجهی تا ۵۰ درصد را ثبت کرده است.

کاهش درآمد از این کانال در پی تشدید تنش‌ها پس از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد.

ارتش یمن هشدار‌هایی را درباره حملات هدفمند به اراضی اشغالی صادر کرد و مانع عبور کشتی‌های مرتبط با این رژیم از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب شد.

این محاصره در پاسخ به حملات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه است؛ ارتش یمن از آن زمان حملات خود را به کشتی‌های متعددی در دریای سرخ و خلیج عدن آغاز کرده است.

حمله اخیر نیرو‌های مسلح یمن، کشتی انگلیسی روبیمار را در خلیج عدن هدف قرار داد که خسارت قابل توجهی به بار آورد و این کشتی در معرض غرق شدن قرار گرفت.

به گزارش ریسپانسیبل استیت کرافت، نیرو‌های مسلح یمن بیش از ۱۰۰ حمله موشکی و پهپاد مسلح انجام داده‌اند؛ از جمله چندین حمله به کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس.

این تهدید‌ها باعث شده که شرکت‌های کشتیرانی جهانی از دریای سرخ دور شوند؛ اکنون بسیاری از کشتی‌ها از مسیر‌های جایگزین استفاده می‌کنند که می‌تواند بیش از یک هفته به زمان کشتیرانی و تا ۲۰ درصد به هزینه‌های حمل و نقل اضافه کند.

علاوه بر این، درآمد بندر ایلات اراضی اشغالی در پی این عملیات تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

اندیشکده ریسپانسیبل استیت کرافت نوشت: در حالی که هزینه‌های جهانی حملات به کشتیرانی به‌طور پیوسته در حال افزایش است، این حملات سود سیاسی و حتی راهبردی سنگینی را برای ارتش یمن به همراه دارد، که به نظر می‌رسد در جبهه روابط عمومی چه در داخل و چه در خارج از یمن پیروز می‌شوند.

این حملات، از جمله توقیف کشتی گلکسی لیدر، غرور ملی را در میان بسیاری از مردم یمن برانگیخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *