گزارش اطلاعاتی آمریکا: ترافیک دریایی در دریای سرخ ۹۰ درصد کاهش یافته است

16:31 - 27 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۳۸۴
گزارش اطلاعاتی آمریکا: ترافیک دریایی در دریای سرخ ۹۰ درصد کاهش یافته است
آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در جدیدترین گزارش خود مدعی شده که ترافیک دریایی در دریای سرخ کاهش ۹۰ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان - آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون (DIA)، در جدیدترین گزارش اطلاعاتی خود بیان کرده که ترافیک تجارت دریایی از طریق دریای سرخ از اواسط فوریه (بهمن ۱۴۰۲) ۹۰ درصد کاهش یافته است.

این نهاد اطلاعاتی آمریکایی گزارش داده که از نوامبر ۲۰۲۳ تا ماه مارس ۲۰۲۴ (آبان تا اسفند ۱۴۰۲) حدود ۱۸ کشتی از سوی ارتش یمن در دریایی سرخ هدف قرار گرفته است.

عملیات ارتش یمن در پی جنگ غزه و با هدف حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیسیت صورت می‌گیرد؛ ارتش یمن تاکید کرده که عملیات خود را علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بنادر اراضی اشغالی است، انجام می‌دهد.

در همین حال سنتکام مدعی است: تهدید مداوم تجارت بین‌الملل در واقع ارائه کمک‌های بسیار مورد نیاز به مردم یمن و همچنین غزه را دشوارتر می‌کند.

به تازگی ارتش یمن ۲ فروند موشک کروز ضدکشتی را به سمت خلیج عدن شلیک کرده که به یک کشتی اصابت کرد‌اند.

در پی این عملیات، نیروی دریایی انگلیس گزارش داد که خدمه این کشتی تجاری در پی حمله در خلیج عدن آن را رها کرده اند؛ یک مقام نیروی دریایی انگلیس از تخلیه خدمه این کشتی تجاری پس از حمله به آن در سواحل یمن خبر داده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها تاکید کرده است: در چارچوب حق پاسخ به تجاوز و حق دفاع از یمن عملیات نظامی بیشتری را علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی انجام خواهیم داد؛ بر ادامه عملیات نظامی خود در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی یا عازم بنادر فلسطین اشغالی تاکید می‌کنیم

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *