تحولات اوکراین؛ روسیه به دنبال اقدام تلافی‌جویانه علیه پرواز پهپادهای آمریکایی

11:00 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۳۳
تحولات اوکراین؛ روسیه به دنبال اقدام تلافی‌جویانه علیه پرواز پهپادهای آمریکایی
مسکو به دنبال اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه در پاسخ به پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز دریای سیاه است.

خبرگزاری میزان - روسیه هشدار داد که می‌تواند در پاسخ به پرواز پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه، اقدام‌های نامشخصی انجام دهد.

وزیر دفاع روسیه به مقام‌های وزارت دفاع این کشور دستور داد تا پاسخ به پروازهای پهپادهای آمریکایی بر فراز دریای سیاه را آماده کنند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه این اقدام آمریکا را تشدید تنش فزاینده توصیف کرده و می‌گوید: این پهپادها اطلاعات و هدف‌گیری سلاح‌های دقیقی را انجام می‌دهند که از سوی کشورهای غربی برای حمله به تأسیسات روسیه در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌گیرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: این امر نشان‌دهنده مشارکت فزاینده آمریکا و سایر کشورهای ناتو در جنگ اوکراین در کنار رژیم کی‌یف است.

در این بیانیه آمده است: این‌گونه پروازها به‌طور قابل توجهی احتمال حوادث مربوط به هواپیماهای نظامی روسیه را افزایش می‌دهد که خطر رویارویی مستقیم بین ناتو و فدراسیون روسیه را در پی دارد.

روسیه به دنبال توسعه کشتی‌های جنگی جدید

کارشناسان نظامی روسیه در حال کار بر روی ساخت کشتی موشکی جدید هستند.

رینات میستاخوف، مدیر یک شرکت تسلیحاتی روسیه، در رابطه با این موضوع گفت: کارشناسان روسیه به کار بر روی بازسازی و توسعه کشتی آسکولد که سال گذشته در طول عملیات آزمایشی خود در کارخانه آسیب دید، ادامه می‌دهند.

ابراز نگرانی معاون نخست‌وزیر اوکراین بعد از مناظره ترامپ و بایدن

اولگا استفانیشینا، معاون نخست‌وزیر اوکراین، گفت که نگران ماهیت احساسی است که در بحث درباره اوکراین در مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری جو بایدن و دونالد ترامپ حاکم بود.

این مقام اوکراینی مدعی شد که این امر تایید می‌کند که وضعیت در کشور او «مسئله اصلی» کل روند انتخابات در آمریکا تلقی می‌شود.

استفانیشینا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: صادقانه بگویم، من تا حدودی آزرده خاطر و نگران هستم زیرا اوکراین بخش بزرگی از این بحث (مناظره) را گرفت؛ من احساس نگرانی و ناراحتی خاصی می‌کنم زیرا اوکراین گروگان چنین احساساتی شده است.

انتهای پیام/

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *