باقری به فیدان: کشور‌های اسلامی از هیچ فرصتی برای پشتیبانی از فلسطین دریغ نکنند

10:01 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۳۱۱
باقری به فیدان: کشور‌های اسلامی از هیچ فرصتی برای پشتیبانی از فلسطین دریغ نکنند
وزیر خارجه ترکیه در رایزنی تلفنی با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، پیشنهاد ایران را برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی، ارزشمند خواند.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه و رفح گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

باقری در این‌ گفت‌وگو مراتب قدردانی دولت و مردم ایران را از ابراز همدردی و پیام‌های تسلیت مقام‌های عالی‌رتبه ترکیه، به‌ویژه اعلام عزای عمومی در این کشور و حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه در آیین بزرگداشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه در استانبول، ابراز امیدواری کرد که در حاشیه این نشست رایزنی‌های میان دو کشور درباره موضوع‌های مورد علاقه صورت پذیرد.

باقری همچنین، ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه زنان، کودکان و مردم بی‌گناه در غزه و رفح تاکید کرد: حمله به رفح و انسداد گذرگاه این منطقه، جلوگیری از تردد خودرو‌ها و کامیون‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه جلوه‌ای دیگر از جنایت‌های رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی است؛ همکاری و هم‌افزایی کشور‌های اسلامی، ظرفیتی مهم و تاثیرگذار در حمایت از مردم مظلوم غزه ایجاد می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه اظهار کرد: کشور‌های اسلامی نباید از هیچ فرصت و ظرفیتی برای پشتیبانی از مردم فلسطین دریغ کنند.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و طلب مغفرت برای آنان، بر لزوم هماهنگی میان کشور‌های اسلامی در موضوع فلسطین تاکید و اظهار کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی بسیار ارزشمند است.

فیدان یادآوری کرد: رژیم صهیونیستی با هدف نابودی مردم فلسطین به محاصره غزه مبادرت کرده است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای جلوگیری از  تداوم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها استفاده شود.

وی استمرار رایزنی‌ها میان آنکارا و تهران در این موضوع و دیگر موضوع‌های مهم دوجانبه و منطقه‌ای را بسیار مهم و سازنده دانست.

سرپرشت وزارت امور خارجه در فضای مجازی گزارشی از این رایزنی ارائه کرد؛ وی نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، ضمن تشکر از پیام‌های تسلیت مقام‌ها و اعلام عزای عمومی، درباره موضوع‌های مختلف به‌ویژه جنایت‌های رژیم اشغالگر در فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *