اعتراض سفارت ایران به وزارت خارجه انگلیس

14:36 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۲۸
اعتراض سفارت ایران به وزارت خارجه انگلیس
سفارت ایران در لندن، مراتب اعتراض خود را نسبت به مزاحمت گروه‌های ضد انقلاب برای رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات هشتم تیر از طرق مقتضی به طرف انگلیسی منتقل کرد.

خبرگزاری میزان - علی متین‌فر، سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن گفت که در ملاقات با مقام‌های وزارت امور خارجه انگلیس در هفته جاری نیز، بر لزوم حفاظت از امنیت ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است پانزدهم تیرماه برگزار شود، تاکید خواهد کرد.

ایرانیان مقیم انگلیس روز جمعه (۸ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور پای صندوق‌های رای، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند؛ رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز اخذ رای از راس ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و پس از دو ساعت تمدید در ساعت ۲۰ به پایان رسید.

در مجموع ۱۰ صندوق در ۱۰ شعبه رای در کشور انگلیس پیش‌بینی شده بود که از این تعداد، پنج صندوق در مناطق مختلف لندن و پنج صندوق دیگر در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو، و کاردیف مستقر شده بود.

هم زمان، تعدادی از عناصر ضد انقلاب با تجمع مقابل شعب اخذ رای و فحاشی، عصبانیت خود را از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات، به نمایش گذاشتند؛ براساس گزارش‌ها پلیس ۶ نفر از این عناصر اغتشاشگر را به دلیل ایجاد مزاحمت در لندن، منچستر و بیرمنگام دستگیر کرد.

به این ترتیب روند رای‌گیری با وجود این تحرکات مذبوحانه، بدون هیچ وقفه ای ادامه یافت و رای‌دهندگان با ابراز مخالفت شدید و ابراز ناراحتی با این قبیل حرکات مخالفت کردند.

براساس برنامه اعلام شده، مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *