کاظمی قمی: ایران رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد

14:13 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۹۲
کاظمی قمی: ایران رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در نشست دوحه با تاکید بر اینکه ایران رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد، درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسئله افغانستان هشدار داد.

خبرگزاری میزان - حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، در شبکه اجتماعی ایکس گزارشی از حضور در نشست دو روزه دوحه درباره تحولات افغانستان منتشر کرد.

وی نوشت: در حاشیه نشست دو روزه دوحه سه گفت‌وگو‌های ثمربخشی به درخواست نمایندگان ویژه کشور‌های مختلف از جمله هلند، امارات، عربستان، نروژ، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیئت دولت سرپرست افغانستان داشتیم؛ تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جست‌وجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محور‌های مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.

کاظمی قمی همچنین اظهار کرد: تاکید کردیم که تهران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیش‌ترین تاثیر را از بحران‌های چند ده ساله این کشور دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد و ضمن هشدار درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسئله افغانستان تاکید کردیم.

سومین نشست سازمان ملل درباره افغانستان با میزبانی قطر از روز یکشنبه ۱۰ تیر آغاز شد و دوشنبه ۱۱ تیر به کار خود پایان داد؛ این نشست در هتل رتز کارلتون دوحه برگزار شد و نمایندگان ۲۰ کشور جهان از جمله ایران، روسیه، چین، هند و پاکستان در آن حضور داشتند.

پیش از این نیز دوحه میزبان دو دور نشست درباره افغانستان بوده است، اما برخلاف نشست‌های قبلی، در نشست اخیر نمایندگان طالبان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *