اولین مناظره بایدن و ترامپ؛ درباره ماراتن ۹۰ دقیقه‌ای نامزدهای انتخابات آمریکا چه می‌دانیم؟

8:45 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۹۳
اولین مناظره بایدن و ترامپ؛ درباره ماراتن ۹۰ دقیقه‌ای نامزدهای انتخابات آمریکا چه می‌دانیم؟
نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا در حالی برگزار می‌شود که نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه با چالش‌های عمده‌ای مواجه خواهند بود.

خبرگزاری میزان – جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، تا ساعاتی دیگر در نخستین مناظره انتخاباتی حاضر خواهند شد.

دو نامزد انتخاباتی آمریکا در مورد بسیاری از موضوعات مهم اختلاف نظر دارند که احتمالا در اولین مناظره که از سوی شبکه سی‌ان‌ان برگزار خواهد شد، مشاجره‌های شدیدی را برمی‌انگیزد.

 

درباره نخستین مناظره بایدن و ترامپ چه می‌دانیم؟

 

با این حال، نتایجی که رای‌دهندگان از آن‌ها در مورد توانایی هر یک از افراد برای ریاست‌جمهوری آمریکا در چهار سال آینده می‌گیرند، ماندگارتر از اصل هر یک از این تقابل‌ها است.

این مناظره مرحله جدیدی از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا را آغاز می‌کند در حالی که انتخابات کمتر از ۵ ماه دیگر برگزار می‌شود و این رقابت بسیار فشرده است.

براساس آخرین نظرسنجی که بازتاب روند چند ماهه نظرسنجی‌های ملی اخیر است، بایدن و ترامپ عملا مساوی هستند.

این مناظره همچنین سنت مبارزات انتخاباتی را زیر پا می‌گذارد، که ماه‌ها زودتر از حد معمول و با مجموعه قوانین جدیدی که هر دو نامزد با آن موافقت کرده‌اند برگزار می‌شود.

 

درباره نخستین مناظره بایدن و ترامپ چه می‌دانیم؟

 

همچنین این اولین مناظره‌ای است که هر یک از نامزد‌ها در این فصل تبلیغاتی در آن شرکت کرده است؛ بایدن تا حد زیادی بدون مخالفت شرکت کرد و ترامپ به‌طور مشخص از مناظره‌های اولیه حزب جمهوری‌خواه صرف‌نظر کرد.

جزئیات نخستین مناظره انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

این رویداد از ساعت ۲۱ پنجشنبه به وقت محلی، آغاز می‌شود و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا خواهد شد؛ این برنامه از سوی جیک تاپر و دانا باش از سی‌ان‌ان هدایت و در استودیو‌های این شبکه در آتلانتا برگزار می‌شود.

چه کسی در مناظره حضور خواهد داشت؟

بایدن و ترامپ تنها نامزد‌های ریاست‌جمهوری هستند که برای مرحله مناظره واجد شرایط هستند.

 

درباره نخستین مناظره بایدن و ترامپ چه می‌دانیم؟

 

رابرت اف‌کندی جونیور، نامزد مستقل، نتوانست به این آستانه دست یابد که لازم بود نامزد‌ها در ۴ نظرسنجی سراسری ۱۵ درصد یا بیشتر از آرا را کسب کنند و در برگه‌های رای ایالتی به اندازه کافی حضور داشته باشند که از نظر تئوری می‌تواند آن‌ها را از ۲۷۰ رای مورد نیاز کالج الکترال برای تضمین ریاست جمهوری عبور دهد.

تاریخچه رویارویی‌های بایدن و ترامپ

این نخستین مناظره در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، اما سومین باری است که ترامپ و بایدن به عنوان نامزد‌های ریاست‌جمهوری رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ آن‌ها پیش از این در انتخابات ۲۰۲۰ با یکدیگر روبه‌رو شده بودند.

هیچکدام از آن‌ها از زمان آخرین رویارویی خود، مناظره نکرده‌اند که به نوعی منحصربه‌فرد است؛ بنابراین هر دوی آن‌ها به نوعی خارج از تمرین خواهند بود و از پاییز ۲۰۲۰ بحثی در این مورد صورت نگرفته و ممکن است کمی طول بکشد تا دوباره به سبک‌های معمول مناظره خود بازگردند.

درباره نخستین مناظره بایدن و ترامپ چه می‌دانیم؟

بایدن و ترامپ با چه چالش‌هایی در مناظره مواجه هستند؟

مناظره‌های ریاست‌جمهوری معمولا بیشتر برای آشکار کردن شخصیت و شایستگی نامزد‌ها اهمیت دارد تا برای روشن کردن اختلافات سیاسی بین آنها؛ این ممکن است به‌ویژه در انتخابات سال جاری آمریکا صادق باشد، زیرا بایدن و ترامپ هر دو به صحنه مناظره آتلانتا می‌رسند و با سؤالات اساسی در مورد آمادگی خود برای این کار مواجه می‌شوند.

بایدن با شک و تردید‌های گسترده‌ای در مورد اینکه آیا توانایی جسمی و ذهنی برای اداره ریاست‌جمهوری امروز را دارد یا خیر، مواجه است.

درباره نخستین مناظره بایدن و ترامپ چه می‌دانیم؟

بزرگ‌ترین چالش ترامپ شخصیت است؛ در حالی که ارزیابی‌های گذشته‌نگر از ریاست‌جمهوری او در حال بهبود است، بسیاری از ر‌ای‌دهندگان متقاعد نشده‌اند که او دارای اخلاق، تعهد به حاکمیت قانون یا قطب‌نمای اخلاقی است که از یک رئیس‌جمهور انتظار دارند.

برای هر دو نفر، مناظره می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد یا تشدید کند؛ توقف یا اجرای آزمایشی بایدن می‌تواند تردید رای دهندگانی را که او را برای این شغل خیلی پیر یا ضعیف می‌دانند، تشدید کند.

 به نوبه خود، عملکرد پرهیجان یا بی‌ثبات ترامپ -مانند آنچه که در اولین مناظره سال ۲۰۲۰ بین این دو نامزد ارائه کرد- نگرانی رای‌دهندگان را تقویت می‌کند که بازگشت رئیس‌جمهور سابق به کاخ سفید خطر هرج و مرج و درگیری همیشگی را به همراه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *