انتخابات آمریکا؛ جزئیات نخستین مناظره بایدن و ترامپ مشخص شد

11:44 - 27 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۲۸۹
انتخابات آمریکا؛ جزئیات نخستین مناظره بایدن و ترامپ مشخص شد
نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در حالی قرار است نخستین مناظره خود را کمتر از دو هفته دیگر برگزار کنند که گاف‌های آن‌ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، به جو بایدن، رقیب دموکرات خود پیشنهاد کرد که باید یک تست روان‌شناختی انجام دهد.

درست در زمانی که ترامپ سلامت روان رقیب دموکرات خود را به چالش می‌کشید و مورد تمسخر قرار می‌داد، نام پزشک کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهوری خود را فراموش کرد.

ترامپ این پرسش را مطرح کرد که آیا بایدن ۸۱ ساله برای دور دوم ریاست‌جمهوری خود انتخاب شود یا خیر، اما منتقدان به سرعت از گاف خود او استفاده کردند و کمپین بایدن -که مدت‌هاست با انتقادها درباره اشتباه‌های کلامی رئیس‌جمهور دموکرات مبارزه می‌کند، چند دقیقه بعد کلیپی از لحظه گاف‌ ترامپ را منتشر کرد.

انتخابات آمریکا؛ جزئیات نخستین مناظره بایدن و ترامپ مشخص شد

در طول همان سخنرانی در دیترویت، ترامپ همچنین به یک کلیپ ویدیویی اشاره کرد که به‌طور گسترده در محافل جمهوری‌‎خواه در فضای مجازی پخش شده بود که در آن بایدن در جریان اجلاس گروه هفت در ایتالیا که به‌تازگی پایان یافته، در حال تماشای چتربازان با پرچم‌های کشور‌های مختلف دیده می‌شود.

نسخه برش‌خورده این ویدیو نشان می‌دهد که بایدن از سران کشور‌ها فاصله گرفته، پشت خود را برگردانده و در جهتی دیگر راه می‌رود.

جزئیات نخستین مناظره ترامپ و بایدن

در حالی که کمتر از دو هفته تا نخستین مناظره ریاست‌جمهوری در چرخه انتخابات ۲۰۲۴ باقی‌ مانده است، سی‌ان‌ان جزئیات بیشتری در مورد پارامتر‌های مورد توافق کمپین ترامپ و بایدن منتشر کرده است.

این مناظره که از سوی جیک تاپر و دانا باش از سی‌ان‌ان در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) در آتلانتا برگزار می‌شود، اولین رویارویی حضوری مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ بین بایدن و ترامپ است.

هر دو نامزد دعوت شبکه سی‌ان‌ان را پذیرفته‌اند و با قوانین و قالب مناظره، همان‌طور که در نامه‌هایی که این شبکه پیش از این به کمپین‌ها ارسال کرده، موافقت کرده‌اند.

انتخابات آمریکا؛ جزئیات نخستین مناظره بایدن و ترامپ مشخص شد

به گفته این شبکه، مناظره ۹۰ دقیقه‌ای شامل دو وقفه تبلیغاتی خواهد بود و کارکنان ستاد انتخاباتی دو نامزد ممکن است در این مدت با نامزد خود تعامل نداشته باشند؛ بایدن و ترامپ موافقت کردند که قوانین و قالب مناظره را بپذیرند.

بیانیه‌های افتتاحیه و پایانی و پاسخ‌های بایدن و ترامپ در مناظره

سی‌ان‌ان تایید کرد که در آغاز مناظره هیچ بیانیه آغازینی از سوی نامزد‌ها وجود نخواهد داشت، اما به آن‌ها اجازه داده می‌شود که یک بیانیه پایانی دو دقیقه‌ای داشته باشند.

انتخابات آمریکا؛ جزئیات نخستین مناظره بایدن و ترامپ مشخص شد

۹۰ دقیقه زمان مناظره با پاسخ به سوال اول آغاز می‌شود؛ در صورت پرسیدن سوال، هر نامزد دو دقیقه فرصت پاسخگویی خواهد داشت که پس از آن یک دقیقه تکذیب و پاسخ به ردیه‌ها خواهد بود و یک دقیقه دیگر به صلاح‌دید مجریان قابل استفاده خواهد بود.

همچنین یک یادآوری بصری از زمان پاسخگویی برای نامزد‌ها وجود خواهد داشت؛ چراغ‌های قرمز قابل مشاهده برای داوطلبان زمانی که ۵ ثانیه برای پاسخ‌گویی فرصت دارند چشمک خواهند زد و زمانی که فرصت آن‌ها به پایان برسد قرمز رنگ می‌شوند.

میکروفون نامزد‌ها در طول برنامه خاموش می‌شود، به جز زمانی که نوبت آن‌ها برای صحبت باشد؛ تلاشی برای محدود کردن وقفه‌های مشاهده شده در مناظره‌های قبلی.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *