انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها

12:49 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۰۰
انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها
حکم دادگاه نیویورک علیه دونالد ترامپ، بر وضعیت وی در نظرسنجی‌های انتخاباتی تاثیر گذاشته و رئیس‌جمهور سابق آمریکا برخی از حامیان بالقوه خود را از دست می‌دهد.

خبرگزاری میزان - پس از اینکه هفته گذشته هیئت منصفه دادگاه منهتن، دونالد ترامپ را در ۳۴ فقره جنایت مجرم شناخت، جمهوری‌خواهان اعلام کردند که این حکم تنها به جایگاه جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری لطمه می‌زند.

اما نظرسنجی‎های جدید می‎گویند که درپی صدور حکم از سوی دادگاه علیه ترامپ، رای‌دهندگان در برخی از ایالت‌های کلیدی، به سمت نامزد حزب دموکرات گرایش پیدا کرده‌اند.

 

انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها

 

از نزدیک به ۲ هزار مصاحبه با رای‌دهندگانی که پیش از این در نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سینا شرکت کرده بودند، برتری ترامپ نسبت به بایدن از ۳ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

این تغییر ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما همان‌طور که در رقابت امسال انتظار می‌رود، می‌تواند در یک انتخابات نزدیک ریاست‌جمهوری تعیین کننده باشد.

در سال ۲۰۲۰، تنها ۴۴ هزار رای در ۳ ایالت کلیدی مانع از تساوی در الکترال کالج شد.

شاید برای ترامپ نگران‌کننده‌تر، حوزه‌های خاصی باشد که به نظر می‌رسد در آن‌ها حمایت‌ها را از دست می‌دهد.

 

انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی امرسون

نظرسنجی جدید کالج امرسون از رای‌دهندگان آمریکایی نشان می‌دهد که ۴۶ درصد از رای‌دهندگان از دونالد ترامپ و ۴۵ درصد از بایدن در انتخابات آمریکا حمایت می‌کنند.

از ماه گذشته، حمایت از ترامپ ثابت مانده، در حالی که حمایت از بایدن یک درصد افزایش یافته است؛ وقتی از رای‌دهندگان بلاتکلیف پرسیده می‌شود که به کدام نامزد تمایل دارند، رقابت به‌طور مساوی تقسیم می‌شود؛ ۵۰ درصد از بایدن و ۵۰ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

۴۰ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند که محکومیت جنایی ترامپ به ۳۴ جنایت تاثیری بر رای آن‌ها در انتخابات امسال ندارد؛ ۳۳ درصد می‌گویند که این امر احتمال حمایت از رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در انتخابات کاهش می‌دهد.

روند دادگاه هانتر بایدن در آستانه انتخابات

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، در ۳ جرم متهم شده است؛ دروغ گفتن به یک فروشنده سلاح دارای مجوز فدرال، ادعای نادرست در مورد درخواست با گفتن اینکه او مصرف کننده مواد مخدر نبوده و به‌طور غیرقانونی اسلحه را به مدت ۱۱ روز در اختیار داشته است.

وی ادعای بی‌گناهی کرده و امیدوار بود که پرونده اسلحه و یک پرونده مالیاتی جداگانه دیگر در کالیفرنیا را با یک توافق‌نامه در سال گذشته حل و فصل کند که نتیجه تحقیق در مورد معاملات تجاری او بود.

 

انتخابات آمریکا؛ رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها

 

این توافق باعث شد که او به اتهام‌های سطح پایین‌تری اعتراف کند که از نمایش محاکمه‌ای بسیار نزدیک به انتخابات ۲۰۲۴ جلوگیری می‌کرد.

از میان ۴ نظرسنجی مهمی که با زمان صدور حکم هم‎پوشانی داشتند، بایدن در دو مورد از آن‌ها پیشتاز است؛ او در نظرسنجی رویترز/ایپسوس با ۲ امتیاز و در نظرسنجی مورنینگ کانسالت با یک امتیاز پیش بود، در حالی که رقابت در نظرسنجی I&I/TIPP برابر است و ترامپ در نظرسنجی هریس‌اکیس با ۲ امتیاز پیشتاز است.

همچنین نظرسنجی اکونومیست/یوگاو نیز نشان داد بایدن و ترامپ با ۴۲ درصد مساوی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *