انتخابات آمریکا|

انتخابات آمریکا؛ کمک‎های مالی به کارزار ترامپ افزایش یافت

10:51 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۳۲۲
انتخابات آمریکا؛ کمک‎های مالی به کارزار ترامپ افزایش یافت
نتایج انتخابات آمریکا که در آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و کارشناسان می‌گویند که این موضوع از نتایج نظرسنجی‌های ملی این کشور مشخص است.

خبرگزاری میزان - وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که تلاش نامزد جمهوری‌خواهان برای کاخ سفید با وجود نتیجه محاکمه او در دادگاه نیویورک ادامه داشته و هیچ چیز تغییر نکرده است.

اعضای هیئت منصفه دادگاه روز پنجشنبه، ۱۰ خرداد ترامپ را به جعل سوابق تجاری به‌منظور مخفی کردن پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن در جریان مبارزه‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، مجرم شناختند.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که مجرم شناخته شد، اما او گفته است که در دادگاه تقلب شده و پیگرد قانونی سازمان‌دهی شده سیاسی بوده است.

کارزار انتخاباتی بایدن: ترامپ یک مجرم محکوم است

کارزار انتخاباتی جو بایدن دونالد ترامپ را به‌عنوان یک مجرم محکوم توصیف کرد.

کارشناسان می‌گویند که این موضوع نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور فعلی تصمیم گرفته است که از محکومیت ترامپ برای زیر سوال بردن آمادگی او برای ورود به کاخ سفید استفاده کند.

یک کارشناس گفت: من فکر می‌کنم که این موضوع (مجرم شناخته شدن ترامپ) بی‌تردید به جو بایدن کمک می‌کند؛ فکر می‌کنم این وضعیت بر برخی از جمهوری‌خواهان تاثیر خواهد گذاشت. 

جمع‌آوری حدود ۵۳ میلیون دلار برای ترامپ در ۲۴ ساعت

اریک ترامپ، پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جمع‌آوری حدود ۵۶۳ میلیون دلار کمک از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ در ۲۴ ساعت پس از مجرم شناخته شدن او خبر داد. 

اریک ترامپ گفت: بیشارین میزان کمکی که در سال ۲۰۱۶ طی یک روز جمع‌آوری کرده بودیم ۱۶ میلیون دلار بود. حال ما طی ۲۴ ساعت ۵۲.۸ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده‌ایم.

نتایج نظرسنجی‌های جدید درباره ترامپ

براساس یک نظرسنجی جدید، تقریبا نیمی از مستقل‌ها گفتند پس از این‌که هیئت منصفه نیویورک دونالد ترامپ را در تمام ۳۴ اتهام جعل سوابق تجاری مجرم شناخته‌اند، می‌خواهند او کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ را کنار بگذارد. 

یکی از نظرسنجی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از رای‌دهندگان قاطعانه یا تا حدودی حکم مجرم بودن ترامپ را تایید می‌کنند؛ و اگرچه ۴۹ درصد گفتند ترامپ باید به حبس تعلیقی محکوم شود، بیش از ۴۴ درصد گفته‌اند که او باید به زندان محکوم شود.

۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ترامپ باید جریمه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *