انتخابات آمریکا؛ جو بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفت

10:09 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۳۳۳
انتخابات آمریکا؛ جو بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفت
رقابت میان جو بایدن و ترامپ با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آبان به مرحله حساسی وارد شده و نظرسنجی‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار در سال ۲۰۲۴ از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در نظرسنجی‌ها پیشی گرفت.

بایدن اکنون برتری اندک اما قابل توجهی در مقایسه با رقیب جمهوری‌خواه خود دارد. ترامپ از زمانی که ماه گذشته در پرونده پرداخت‌های غیرقانونی محکوم شد، با کاهش آرا خود در نظرسنجی‌ها روبرو شده است.

براساس نظرسنجی ۳ هفته قبل، رئیس‌جمهور آمریکا در سطح ملی ۱.۷ درصد از ترامپ عقب بود. 

ترامپ در ۳۰ ماه می (۱۰ خرداد) در ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری مجرم شناخته شد؛ در پی این موضوع بایدن اکنون با ۰.۱ اختلاف از ترامپ پیشی گرفته است. 

به گزارش اکسیوس، اگرچه ترامپ پیشتازی خود را در ایالت‌های کلیدی انتخابات حفظ کرده، اما همه این ایالت‌ها به سمت بایدن حرکت می‌کنند.

گزینه‌های ترامپ برای انتخاب معاون ریاست‌جمهوری

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هفته‌های اخیر مشغول بوده است. او در محاکمه خود در نیویورک مجرم شناخته شد، در ۳ پرونده حقوقی دیگر درگیر است و به کارزار انتخاباتب خود برای بازپس‌گیری کاخ سفید ادامه داده است.

اما ترامپ کار مهم دیگری هم دارد؛ انتخاب معاون.

تنها چند هفته مانده به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، جایی که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق انتخاب خود را برای معاونت رئیس‌جمهوری اعلام کند، منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند ترامپ چند گزینه پیش روی دارد. 

این گزینه‌ها عبارتند از داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی؛ مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا؛ جی دی ونس، سناتور اوهایو؛ تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی؛ الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان؛ بن کارسون، وزیر پیشین مسکن و شهرسازی؛ بایرون دونالدز، نماینده فلوریدا؛ نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی؛ تام کاتن، سناتور آرکانزاس و تولسی گابارد، نماینده سابق هاوایی.

قوانین جدید مناظره ترامپ و بایدن

مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزد‌های ریاست‌جمهوری آمریکا، که قرار است روز ۷ تیر در شهر آتلانتا ایالت جورجیا برگزار شود، شامل مجموعه قوانین جدیدی خواهد بود. 

از جمله قوانین جدید این است که برای نخستین بار از سال ۱۹۷۶ میلادی تاکنون، مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در حضور تماشاگران برگزار نمی‌شود.

قطع میکروفون دیگر تغییر جدید است که براساس اعلام سی‌ان‌ان، ستاد‌های انتخاباتی ۲ نامزد با آن موافقت کرده‌اند. 

مناظره انتخاباتی پنجشنبه آینده از سوی جیک تپر و دانا باش، ۲ نفر از مجریان سی‌ان‌ان برگزار می‌شود و مدت آن با احتساب ۲ وقفه برای تبلیغات تجاری، ۹۰ دقیقه خواهد بود.

برخلاف سال‌های گذشته، نامزد‌ها مناظره را با بیانیه‌های انتخاباتی خود آغاز نخواهند کرد. اما در پایان مناظره، بیانیه ۲ دقیقه‌ای از هر نامزد ارائه خواهد شد. 

ترامپ: به فارغ‌التحصیلان خارجی کالج‌ها گرین‌کارت می‌دهم

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود قصد دارد به فارغ‌التحصیلان خارجی کالج‌های آمریکا گرین‌کارت اعطا کند.

ترامپ با اشاره به اینکه کاری که من می‌خواهم انجام دهم و کاری که انجام خواهم داد این است که وقتی شما از یک کالج فارغ‌التحصیل شوید، به‌طور خودکار به‌عنوان بخشی از دیپلم خود گرین‌کارت دریافت می‌کنید تا بتوانید در این کشور بمانید،
گفت: این قانون باید هرکسی را که از یک کالج فارغ‌التحصیل می‌شود، شامل شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *