کنعانی: مداخله‌جویی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ایران گزافه‌گویی آشکار است

13:21 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۶۰۱
کنعانی: مداخله‌جویی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ایران گزافه‌گویی آشکار است
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مداخله جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن انتقاد از اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام آمریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گفت: ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت موثر و پرشور خود پای صندوق‌های رای، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله‌جویانه را محکم خواهند داد. 

کنعانی با تاکید بر اینکه اظهارات مداخله‌جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، گزافه‌گویی و مداخله‌جویی آشکار است، تاکید کرد: مقام‌های آمریکایی از این‌گونه اظهارات بی‌ارزش طَرفی برنخواهند بست و ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت موثر و پرشور خود پای صندوق‌های رای، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله‌جویانه را محکم خواهند داد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل همین کشور و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند؛ به‌طور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایت‌کارانی هستند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدام‌های تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعا مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند، گفت: نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کُشی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند، خود گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان است؛ دنیا شاهد است که چطور با ضرب‌وشتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری تو خالی شده است.

کنعانی تصریح کرد: نقش‌آفرینی اصیل و مستقیم مردم در تعیین سرنوشت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران یک اصل بدیهی بوده و همواره در عمل به اثبات رسیده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه صحت و سلامت برگزاری انتخابات در ایران در رای‌گیری‌های پیشین نیز اثبات شده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و مجریان انتخابات، رای مردم را امانت و حق‌الناس و پاسداری از آن را واجب می‌دانند که احتمالا درک معنای آن برای ذهنیت تمامیت‌خواه مقام‌های آمریکایی سخت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *