انتخابات آمریکا|

فاصله ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها کاهش یافت

9:49 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۰۱
فاصله ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها کاهش یافت
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ ۳۷ درصد و جو بایدن ۳۴ درصد از رای‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که اختلاف پیش از این ۶ درصد بود.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب اصلی جمهوری‌خواه او، پس از گزارش دادستان ویژه در مورد سلامت ذهنی بایدن، همچنان درگیری رقابتی تنگاتنگ از نظر کسب حمایت هستند.

این نظرسنجی چهار روزه نشان داد که ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان را در مقایسه با حمایت ۳۴ درصدی برای بایدن کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد گفته‎اند که به نامزد‌های دیگر رای خواهند داد؛ همچنین ۱۲ درصد می‎گویند که رای نمی‌دهند و ۸ درصد هم از پاسخ به نظرسنجی سراسری خودداری کرده‎اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت نزدیک‌تری میان بایدن و ترامپ در مقایسه با نظرسنجی ماه گذشته وجود دارد.

ترامپ در نظرسنجی ماه گذشته در مقایسه با بایدن از ۶ درصد حمایت بیشتر برخوردار بود و این اختلاف اکنون به ۳ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد که یکی از پیامد‌های سیاسی که ترامپ ممکن است با آن مواجه شود، چهار پیگرد کیفری جاری بوده که او با آن مواجه است. از هر چهار رای‌دهنده جمهوری‌خواه یک نفر و حدود نیمی از مستقل‌هایی که به ترامپ رای می‌دهند، گفته‌اند در صورتی که ترامپ از سوی هیئت منصفه محکوم شود، به او رای نخواهند داد. 

نگرانی سناتور‌های دموکرات از سن بالای بایدن

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا سن بالای جو بایدن را نشانه ضعف ارزیابی کرده و سناتور‌های حزب دموکرات نیز در جلسات خصوصی موافقت خود را با نتایج این تحقیق اعلام کرده‌اند.

سناتور‌های حزب دموکرات در کنگره این کشور هنوز اصرار دارند به غیر از بایدن گزینه بهتری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در این کشور ندارند، اما در جلسات خصوصی خود روی این مسئله تاکید کرده‌اند که سن زیاد بایدن می‌تواند به قیمت از دست دادن کاخ سفید در دوره بعدی تمام شود.

در حال حاضر دموکرات‌ها با گفتن اینکه بایدن از نظر ذهنی قوی و تیزبین است، خود را آرام و ادعا می‌کنند که هیچ نقصی در توانایی او وجود ندارد. این در حالی است که این ادعا‌ها با اظهارات رابرت هور، بازپرس ویژه مبنی بر اختلال حافظه رئیس‌جمهور آمریکا متقاوت است.

هور که وظیفه تحقیق در مورد سوءاستفاده بایدن از اسناد طبقه‌بندی شده را بر عهده داشت، طی اظهاراتی گفته است که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌توانست به خاطر بیاورد که در چه سالی معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

پیشتازی ترامپ در کارولینای جنوبی

ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک نظرسنجی جدید از ۳۵ درصد حمایت بیشتر در مقایسه با نیکی هیلی، رقیب هم‌حزبی خود در ایالت کارولینای جنوبی برخوردار است.

دو نامزد تلاش‌های مبارزات انتخاباتی خود را در آستانه انتخابات مقدماتی این ایالت در اواخر ماه جاری افزایش داده‌اند.

نظرسنجی سی‌بی‌ای نیوز-یوگاو نشان داد که هیلی حمایت ۳۰ درصد از رای‌دهندگان احتمالی جمهوری‌خواه را در ایالت کارولینا جنوبی به خود اختصاص داده، در حالی که ترامپ ۶۵ درصد آرا را به‌دست آورده است.

هیلی با وجود شکست‌های ناامیدکننده در نیوهمپشایر، آیووا و نوادا، ابراز اطمینان کرده که رای‌دهندگان کارولینای جنوبی پس از خدمت به‌عنوان فرماندار ایالت از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ از او حمایت خواهند کرد.

کشف تصاویر کوکائین در تلفن همراه هانتر بایدن

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که دادستان‌های فدرال آمریکا تصاویری از کوکائین را در تلفن همراه هانتر بایدن، فرزند جو بایدن کشف کرده‌اند. 

پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل خرید غیرقانونی سلاح گرم با اتهاماتی مواجه است. 

هانتر بایدن تاکنون از اعتراف به دروغ گفتن در مورد اعتیاد به مواد مخدر در زمان پر کردن فرم خرید سلاح در اکتبر ۲۰۱۸ خودداری کرده است.

اسناد دادگاه شامل چهار تصویر از کوکائین، کراک و دیگر مواد مخدر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *