انتخابات آمریکا|

بدبینی آمریکایی‌ها به سلامت بایدن و مشکلات حقوقی ترامپ

10:44 - 27 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۱۰۰
بدبینی آمریکایی‌ها به سلامت بایدن و مشکلات حقوقی ترامپ
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به سلامتی جو بایدن و در طرفی دیگر مشکلات حقوقی دونالد ترامپ خوش‌بین نیستند.

خبرگزاری میزان - نتایج نظرسنجی دانشگاه مونموث نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که حداقل تا حدودی احتمال دارد که جو بایدن به دلیل سلامتی‌اش به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها جایگزین شود و یک سوم بر این باورند که دونالد ترامپ در نهایت می‌تواند نامزدی جمهوری‌خواهان را در نتیجه مشکلات حقوقی گسترده‌اش از دست بدهد.

پرسش‌ها درباره سن و استقامت روانی بایدن پس از انتشار گزارش هفته گذشته رابرت هور بازپرس ویژه آمریکا، که حافظه بایدن را ضعیف توصیف می‌کرد، تشدید شده است.

نتایج نشان می‌دهد که گزارش هور افکار عمومی را در مورد سوءاستفاده بایدن از اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای تغییر نداد، اما نگرانی‌های فزاینده در مورد سلامت جسمی و روانی بایدن را تقویت کرد.

براساس این نظرسنجی ۵۱ درصد از رای‌دهندگان به ظرفیت ذهنی و استقامت فیزیکی ترامپ برای مدیریت کشور اطمینان داشتند؛ اما تنها ۳۲ درصد در همین موضوع نسبت به بایدن خوش‌بین بودند.

نظر رای‌دهندگان در مورد هر دو نامزد در مقایسه با مطالعه سال ۲۰۲۰ که ماه‌ها قبل از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شد، تغییر کرده است.

در آن زمان بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها به سلامت بایدن اطمینان داشتند. این وضعیت اکنون تغییر کرده است.

خبرچین اف‌بی‌آی به دروغ‌گویی درباره معاملات بایدن با اوکراین متهم شد

دیوید وایس، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا یک خبرچین سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را متهم کرد که درباره معاملات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و پسرش هانتر با یک شرکت اوکراینی دروغ گفته است.

الکساندر اسمیرنوف ۴۳ ساله در اسناد به‌عنوان «منبع انسانی محرمانه سابق» برای اف‌بی‌آی توصیف شده که در سال ۲۰۲۰ اطلاعاتی درباره «یک شخصیت برجسته سیاسی و پسرش» به ماموران داده است. توصیف این دو فرد با جو بایدن و پسرش هانتر مطابقت دارد. 

جمهوری‌خواهان کنگره چندین ماه است تلاش کرده‌اند تا از برخی ادعا‌های این خبرچین استفاده کنند تا بگویند که هانتر بایدن و احتمالا پدرش معاملات تجاری غیرقانونی با یک شرکت اوکراینی داشته‌اند و اف‌بی‌آی از پیگیری این موضوع سر باز زده است.

مقامات گفتند هنگامی که ماموران در سال ۲۰۲۳ دوباره اسمیرنوف را بازجویی کردند، او برخی ادعا‌های نادرست گذشته را تکرار کرد، بخش‌های دیگری از داستان خود را تغییر داد، و پس از ادعای ملاقات با مقامات روسی، دروغ‌های جدیدی مطرح کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *