انتخابات آمریکا|

حکم سنگین دادگاه نیویورک برای ترامپ؛ هریس تهدیدها را درباره ناتو رد کرد

9:52 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۲۰۳
حکم سنگین دادگاه نیویورک برای ترامپ؛ هریس تهدیدها را درباره ناتو رد کرد
دونالد ترامپ و شرکت او به اتهام سندسازی و ارائه اطلاعات نادرست درباره ارزش واقعی دارایی‌ها به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار محکوم شدند.

خبرگزاری میزان - قاضی دادگاه ایالتی نیویورک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و شرکت تجاری او را به اتهام سندسازی و ارائه اطلاعات نادرست درباره ارزش واقعی دارایی‌ها و سرمایه این شرکت، به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار محکوم کرد.

قاضی همچنین ترامپ را سه سال از هرگونه فعالیت تجاری در نیویورک محروم کرده و حکم داد که او برای سه سال از گرفتن هرگونه وام بانکی در ایالت نیویورک محروم خواهد بود.

سپتامبر سال گذشته قاضی همین دادگاه در نیویورک در یک پرونده مدنی غیرکیفری حکم داد که دونالد ترامپ به‌طور مداوم میزان ثروت خود را نزد بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگنمایی کرده است.

این دادگاه بعضی از مجوز‌های کسب و کار‌های ترامپ در نیویورک را باطل کرد و اکنون هم حکم توقف هرگونه فعالیت تجاری از سوی شرکت ترامپ را برای سه سال آینده اعلام کرده است. 

درخواست‌ها برای حفاظت از نیکی هیلی

به گفته یک منبع آگاه، هیئتی از سران ارشد کنگره توصیه کرده‌اند که نیکی هیلی پس از در نظر گرفتن جدی بودن تهدیدات علیه او و قدرت او در انتخابات ملی، از حمایت سرویس مخفی برخوردار شود.

کارزار انتخاباتی هیلی پس از اینکه او به‌عنوان آخرین رقیب دونالد ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، افزایش تهدیدات را دریافت کرد، خواستار تامین امنیت فرماندار سابق کارولینای جنوبی شد.

سرویس مخفی آمریکا از نامزد‌های اصلی ریاست‌جمهوری محافظت می‌کند؛ اما تعیین اینکه چه کسی واجد شرایط «نامزد اصلی» است، بر عهده وزیر امنیت داخلی است. 

طبق قوانین فدرال، وزیر امنیت داخلی این کار را با مشورت کمیته مشورتی کنگره که شامل چهار نفر از سران ارشد کنگره است انجام می‌دهد. سران مورد نظر شامل رئیس مجلس نمایندگان و رئیس اقلیت این مجلس، رئیس اکثریت و اقلیت در سنا و یک عضو دیگر است. 

هریس تهدید ترامپ علیه ناتو را رد کرد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه ناتو اشاره کرد و هشدار داد: تاریخ سرنخی را ارائه می‌دهد که وقتی یک متجاوز کنترل نشود چه اتفاقی خواهد افتاد.

هریس از سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ برای تشریح سیاست خارجی بایدن و مخالفت با رقیب احتمالی او در سال ۲۰۲۴ استفاده کرد. 

بایدن قوی‌ترین نامزد دموکرات برای رقابت با ترامپ

براساس یک نظرسنجی جدید، جو بایدن در رقابت‌های فرضی انتخابات عمومی در برابر دونالد ترامپ بهترین عملکرد را در میان چندین دموکرات برجسته دارد.

نظرسنجی کالج امرسون نشان داد که بایدن در رقابت مجدد فرضی با ترامپ ۴۴ درصد آرا و رئیس‌جمهور سابق ۴۵ درصد آرا را به‌دست خواهد آورد. این در حالی است که ۱۱ درصد بلاتکلیف هستند.

بایدن حدود ۴۰ درصد مقبولیت دارد و بیشتر آمریکایی‌ها خواهان نامزد‌هایی غیر از او و ترامپ در نوامبر امسال هستند. اما نظرسنجی امرسون نشان داد که او رقیب سخت‌تری برای ترامپ در مقایسه با چند دموکرات ارشد دیگر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *