صدای پای مرگ در کانال مانش

11:37 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۸۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
صدای پای مرگ در کانال مانش
رسانه‌ها از غرق و مفقود شدن چند پناهجوی دیگر در هنگام تلاش برای عبور از کانال مانش در مسیر رسیدن به انگلیس خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های فرانسه گزارش دادند که ۴ نفر در هنگام تلاش برای رسیدن به انگلیس از طریق کانال مانش، غرق شدند.

گارد ساحلی فرانسه جان باختن این افراد را پس از واژگونی یک قایق تایید کرد و گفت ۶۳ مهاجر دیگر نیز نجات یافته‌اند.

غرق شدن این افراد در حالی روی می‌دهد که در ماه ژوئن بیشترین تعداد پناهجو از کانال مانش طی یک روز تاکنون در سال جاری عبور کردند.

به گزارش اسکای نیوز، بیش از ۸۰۰ مهاجر پس از عبور از کانال مانش در یک روز وارد انگلیس شدند که این رقم رکوردی جدید برای سال ۲۰۲۴ و بالاترین رقم یک روزه از سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

وزارت کشور انگلیس گزارش داد که ۱۵ قایق این سفر را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد میانگین حدود ۵۹ نفر در هر قایق است؛ عبور ۱۵ قایق در یک روز تنها دو بار در سال گذشته اتفاق افتاده است.

سیاست دولت جدید انگلیس در قبال پناهجویان

انگلیس از روز جمعه گذشته (۱۵ تیر) از سوی دولت حزب کارگر اداره می‌شود؛ اگرچه کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس، گفته که می‌خواهد باند‌های جنایتکار را که عبور قایق‌های کوچک را تسهیل می‌کنند، بشکند، اما لحن او مانند ریشی سوناک، نخست‌وزیر سابق انگلیس، درباره طرح «قایق‌ها را متوقف کنید» بود.

هنگامی که روزنامه‌نگاران در راه رسیدن به نشست ناتو در واشنگتن از استارمر سؤال کردند که آیا به تلاش برای متوقف کردن قایق‌ها ادامه خواهد داد یا نه، سکوت کرد و پاسخی به این سوال نداد.

با وجود این استارمر سیاست دولت سابق درباره طرح اخراج پناهجویان را به رواندا، حیله خواند و گفت که پیش از شروع به کار «تعداد بی‌سابقه» از مهاجران از طریق کانال مانش عبور کرده‌اند.

استارمر به خبرنگاران گفت: متاسفانه، این چیزی است که ما به ارث برده‌ایم و نمی‌توانیم آن را یک شبه تغییر دهیم.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) تاکنون، بیش از ۱۴ هزار نفر از کانال مانش عبور کرده و وارد انگلیس شده‌اند؛ دولت جدید انگلیس پیش از این اعلام کرد که سیاست محافظه‌کاران درباره طرح رواندا «مرده و دفن شد» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *