جنگ در عرصه سیاسی آلمان؛ بحران جرایم با چاقو ادامه دارد

11:39 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ در عرصه سیاسی آلمان؛ بحران جرایم با چاقو ادامه دارد
رشد جرم و جنایت با چاقو در حالی در آلمان در سیر صعودی قرار دارد که هنوز مقام‌های این کشور برای مقابله با این بحران به اجماع نرسیده‌اند.

خبرگزاری میزان – آلمان در سال‌های اخیر و به شکل ویژه در چند ماه گذشته خود را در برابر معضل دشوار، کنترل‌ناپذیر و فزاینده بحران جرم و جنایت با چاقو می‌بیند؛ معضلی که از روند تعمیق خشونت در این کشور حکایت دارد.

براساس جدیدترین گزارش‌های رسمی در آلمان، جرایم مختلف در این کشور رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند؛ در حالی که پلیس فدرال آلمان از رشد انواع جرایم و جنایت در این کشور در سال ۲۰۲۳ خبر داد، وزارت کشور آلمان نیز زنگ هشدار درباره رشد جرایم بر مبنای راست‌گرایی افراطی را به صدا درآورد.

توافق جمعی در آلمان بر این است که جنایت با چاقو در حال تبدیل شدن به یک بحران سراسری در این کشور است؛ با وجود این، اختلاف‌نظر‌های جدی میان سیاستمداران برای مقابله با این روند وجود دارد و همین موضوع سبب بروز جدالی جدی میان آن‌ها شده است.

 

رشد بحران جرایم با چاقو؛ جنگ در عرصه سیاسی آلمان ادامه دارد

جدیدترین مورد چاقوکشی جمعی در آلمان

براساس جدیدترین گزارش‌ها، حمله با چاقو به حاضران در یک جشنواره در غرب آلمان دست‌کم سه کشته و هشت نفر زخمی برجای گذاشت؛ حال پنج نفر از زخمی‌ها وخیم اعلام شده است.

این حادثه در جریان مراسمی به مناسبت ۶۵۰ سالگی شهر سولینگن با حضور ۱۰ هزار نفر رخ داد؛ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این جشن از جمعه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه داشته باشد.

سخنگوی پلیس آلمان با اعلام این خبر، گفت: نیرو‌های اورژانس در ساعت ۲۱:۳۰ چند تماس از حمله فرد ناشناس مسلح به چاقو به چند نفر خبر دادند؛ آن‌ها گفتند که بر اثر این حمله چند نفر زخمی شده‌اند.

تاکنون کسی در رابطه با این جنایت جمعی دستگیر نشده است و پلیس از گمانه‌زنی درباره هویت یا انگیزه احتمالی مهاجم خودداری و اظهار کرد: اطلاعات به‎دست‎آمده درباره فرد مسلح ناچیز بوده است و از مردم می‌خواهیم هرگونه اطلاعات در این باره را در وب‌سایت ایجادشده برای این موضوع ارسال کنند؛ باوجود این، پلیس اعلام کرد که گروهی بزرگ شامل یک بالگرد را برای جست‌وجوی مهاجم به‌کار گرفته است.

پلیس همچنین اعلام کرد که بازجویی از قربانیان و شاهدان در جریان است.

سولینگن شهری با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در ایالت نوردراین وستفالن در مرز با هلند واقع شده است.

اعمال محدودیت‌ها برای چاقو مورد حمایت مردم آلمان

براساس نظرسنجی منتشر شده در ماه جاری میلادی بیشتر مردم آلمان معادل ۸۲ درصد جمعیت این کشور با اعمال محدودیت در حمل، خرید و داشتن چاقو موافق هستند.

نظرسنجی یادشده نشان می‌دهد که فقط ۱۶ درصد از مردم اعمال محدودیت در حمل، داشتن و خرید چاقو را کار درستی نمی‌دانستند.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که افزایش جرایم و جنایت‌ها با چاقو، نانسی فزر، وزیر کشور آلمان را به سمت اعمال محدودیت‌هایی برای حمل، داشتن و خرید چاقو سوق داد.

 

رشد بحران جرایم با چاقو؛ جنگ در عرصه سیاسی آلمان ادامه دارد

اقدام‌های شکست‌خورده آلمان در مبارزه با رشد جرم و جنایت با چاقو

ایجاد مناطق ممنوعه یکی از راه‌حل‌هایی بود که برخی از ایالت‌های آلمان برای مقابله با تعداد فزاینده حمله‌ها با استفاده از چاقو اعمال و اجرا کردند که به نتیجه مطلوب نرسید؛ با وجود این، نانسی فزر بر ایجاد چنین مناطقی در محدوده‌های دارای نرخ‌های بالای خشونت تاکید دارد.

در عین حال، پلیس این کشور به دارندگان چاقو پیشنهاد داد که در صورت تحویل دادن ابزار برنده خود می‌توانند اشتراک رایگان شبکه‌های آنلاین نمایش فیلم را بگیرند.

جنگ سیاسی آلمانی‌ها در موضوع چاقو

جدیدترین حمله با چاقو در آلمان در حالی رخ داد که موضوع رشد جرایم و جنایت‌ها با چاقو در این کشور به یک جنگ سیاسی تبدیل شده است.

در حالی که دولت آلمان برای مقابله با رشد فزاینده جرم و جنایت با چاقو در این کشور خواستار اعمال محدودیت‌هایی در موضوع حمل، خرید و داشتن چاقو هستند، مخالفت‌های برخی از احزاب و سیاستمداران این روند را با مخالفت‌های خود کُند می‌کنند.

سیاست‎مداران مخالف رویکرد دولت آلمان در موضوع مقابله با بحران فزاینده جرایم با چاقو تاکید دارند که راه‌حل نانسی فزر یک درمان موقت است و نمی‌تواند این مشکل را به‌صورت ریشه‌ای حل‌وفصل کند.

گروه پارلمانی FDP از طرح وزیر کشور فدرال (SPD) برای تشدید و سختگیرانه‌تر کردن قوانین اسلحه انتقاد کرده و آن‌ها را ناکافی خواند.

 

رشد بحران جرایم با چاقو؛ جنگ در عرصه سیاسی آلمان ادامه دارد

تلاش آلمان برای فرافکنی

مقام‌های آلمانی پس از مواجهه با اقدام‌های ناکارآمد در موضوع مقابله با رشد جرایم با چاقو، تلاش می‌کنند تا با پیوند دادن این بحران به موضوع مهاجرت و مهاجران، از بار مسئولیت خود فرار کنند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمار آن را پشتیبانی نمی‌کنند؛ ضمن اینکه کارشناسان می‌گویند که درست بودن این ادعا به معنای ناتوانی آلمان در اجرای درست فرآیند و روند ادغام مهاجران در جامعه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان چاقوکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *