خشونت و سوءاستفاده جنسی در زندان ایالت تنسی؛ تحقیقات آغاز شد

8:58 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۸۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت و سوءاستفاده جنسی در زندان ایالت تنسی؛ تحقیقات آغاز شد
زندان تروسدیل ترنر در ایالت تنسی مانند بسیاری از زندان‌های دیگر آمریکا شاهد خشونت و سوءاستفاده جنسی گسترده بوده است.

خبرگزاری میزان - گزارش‌های متعددی طی سال‌های گذشته منتشر شده که نشان‌دهنده آمار بالای خشونت و همچنین سوءاستفاده جنسی در زندان‌های آمریکا است. 

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد بزرگترین زندان ایالت تنسی آغاز کرده است؛ مقام‌ها می‌گویند که خشونت و سوءاستفاده جنسی در این زندان برای سال‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل آمریکا در امور حقوق مدنی، گفت: زندان تروسدیل ترنر در شهر هارتسویل بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ (تیر/مرداد ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲) شاهد دست‌کم ۱۹۶ مورد خشونت، ۹۰ مورد سوءرفتار جنسی، ۲ قتل و ۱۵ مرگ دیگر بود که این مرکز آن‌ها را تصادفی توصیف کرد.

خشونت و سوءاستفاده جنسی در زندان ایالت تنسی؛ تحقیقات آغاز شد

کلارک گفت که تنها در یک دوره ۳ هفته‌ای در اوایل سال ۲۰۲۴، ۵ حمله با سلاح سرد در این زندان رخ داد.

زندان تروسدیل که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی دارد، از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۶ با مشکل‌هایی روبرو بوده است؛ این زندان حتی در زمانی مجبور شد به‌طور موقت پذیرش زندانیان جدید را پس از تنها ۴ ماه از فعالیت کامل به دلیل یک سری مشکل‌هایی از جمله حمله‌های با سلاح سرد متوقف کند. 

مقام‌های اداره زندان‌های تنسی شکایت کردند که نگهبانان زندان تروسدیل کنترل سلول‌ها را در دست ندارند، زندانیان را به درستی شمارش نمی‌کنند و بدون هیچ دلیل مستندی، زندانیان را در سلول انفرادی حبس می‌کنند.

یکی از مشکل‌ها کمبود کارکنان در این مرکز است که بازرس‌ها می‌گویند هم زندانیان و هم نگهبانان را به‌خطر می‌اندازد. 

سران ایالت تنسی و مقام‌های اداره زندان‌های این ایالت بار‌ها وعده اصلاح این زندان را داده بودند، اما در عمل دیده می‌شود که روند خشونت و سوءاستفاده همچنان ادامه دارد. 

تنسی دارای ۴ زندان است که تحت قرارداد با شرکت کُرسیویک CoreCivic کار می‌کنند؛ بودجه فعلی دولت آمریکا برای این ۴ زندان ۲۳۳ میلیون دلار، از جمله ۸۰ میلیون دلار برای زندان تروسدیل است. 

هیل گزارش کرده بود: واضح است که اداره زندان‌ها سخت تلاش می‌کند تا از دیده شدن اتفاق‌های داخل زندان از سوی افراد خارج از آن جلوگیری کند.

خشونت و سوءاستفاده جنسی در زندان ایالت تنسی؛ تحقیقات آغاز شد

بحران مواد مخدر در زندان‌های آمریکا

البته خشونت و سوءاستفاده جنسی تنها مشکل‌ها در زندان‌های آمریکا نیستند و سیستم زندان‌های آمریکا از قاچاق گسترده مواد مخدر نیز رنج می‌برد. 

در همین زمینه، دادستان فدرال با اعلام اتهام‌ها علیه بیش از ۲۰ نفر گفت که شبکه‌ای از زندانیان فعلی و سابق ایالت جورجیا از هواپیما‌های بدون سرنشین برای قاچاق مواد مخدر و سایر کالا‌های قاچاق به زندان‌های ایالتی استفاده می‌کردند.

براساس گزارش‌ها، ۲۳ نفر در ۲ کیفرخواست جداگانه متهم شدند که به تازگی منتشر شده است. دادستان‌های فدرال گفتند که همه به جز ۶ نفر از متهمان، زندانیان سابق یا فعلی زندان‌های این ایالت بودند.

دادستان‌ها گفتند که ۲۲ نفر که در کیفرخواست‌ها نام برده شده‌اند به توطئه برای نگهداری و توزیع ماری‌جوانا و مت‌آمفتامین متهم شده‌اند که مجازات قانونی آن از ۱۰ سال تا حبس ابد است.

به گفته دادستانی، فرد بیست‌وسوم به نگهداری مت‌آمفتامین به قصد توزیع و نگهداری سلاح گرم در پیشبرد جنایت قاچاق مواد مخدر متهم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *