کشته و ناپدیدشدن بیش از ۲ هزار مهاجر در مسیر اروپا

13:25 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشته و ناپدیدشدن بیش از ۲ هزار مهاجر در مسیر اروپا
مدیترانه مرکزی مرگ‌بارتر از دیگر مسیرهای مهاجرت به سمت اروپا، مهاجران و پناهجویان را به کام مرگ می‌فرستد.

خبرگزاری میزان – سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های مهاجرتی اروپا سبب شد تا مهاجرانی که سودای زندگی در کشورهای قاره سبز را در سر دارند، پا در مسیر‌های مرگ‌بارتری بگذارند.

مسیر‌های یادشده زندگی مهاجران در دستان قاچاقچیان انسانی قرار می‌دهد که بخشی از زنجیره صنعت سودده اما غیرانسانی قاچاق انسان هستند؛ قدم گذاشتن پناهجویان و مهاجران در این مسیر‌ها آن‌ها را در معرض میزان بالاتری از خطر مرگ و ناپدید شدن قرار می‌دهد.

سیاست‌های ضدمهاجرتی خونین کشور‌های اروپایی همچنان قربانی می‌گیرند و در این میان آب‌های مدیترانه به محل قتل‌عام مهاجران و پناهجویان تبدیل شده است.

به گزارش وب‌سایت آژانس مهاجرت سازمان ملل IOM، از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۲ هزار مهاجر در مسیر رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده یا ناپدید شدند تا جایی که به مدیترانه لقب دریای مرگ داده شده است.

 

کشته و ناپدید شدن بیش از ۲ هزار مهاجر در مسیر اروپا؛ مدیترانه همچنان مرگ‌بار

این گزارش نشان می‌دهد از ۲ هزار و ۵۱ مهاجر کشته یا ناپدیدشده در مسیر سفر به اروپا، هزار و ۲۶ نفر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده یا ناپدید شدند؛ این بدان معنا است که مدیترانه مرکزی، به گورستان بزرگ مهاجران و پناهجویان تبدیل شده است.

از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر همچنان ناپدید هستند و مرگ حدود ۴۳۰ نفر به‌صورت قطعی اعلام شده است.

براساس داده‌های سازمان ملل، از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر در آب‌های مدیترانه مرکزی جان باخته یا ناپدید شده‌اند.

شمار مهاجران کشته یا ناپدیدشده در غرب آفریقا و اقیانوس اطلس ۷۳۱ نفر، در مدیترانه غربی ۲۱۴ نفر و در مدیترانه شرقی ۷۳ نفر بوده است؛ در عین حال ۷ مورد مرگ‌ومیر و ناپدید شدن در گذرگاه‌های بیابان صحرای آفریقا به اروپا ثبت شد.

 

کشته و ناپدید شدن بیش از ۲ هزار مهاجر در مسیر اروپا؛ مدیترانه همچنان مرگ‌بار

آژانس مهاجرت سازمان ملل با اشاره آمار مربوط به مهاجران کشته و ناپدیدشده در مدیترانه مرکزی، نسبت به وخامت سریع و فزاینده شرایط در لیبی ابراز نگرانی کرد.

این آژانس سازمان ملل در گزارش خود آورده است که طی ۸ ماه اخیر حدود ۱۴ هزار مهاجر در آب‌های لیبی رهگیری شده و به این کشور بازگردانده شدند؛ از این تعداد بیش از ۱۲ هزار نفر مرد، حدود هزار نفر زن و حدود ۵۰۰ نفر کودک بودند.

سازمان ملل نیز به‌تازگی درباره وخامت سریع اوضاع اقتصادی در لیبی و پیامدهای آن‌ها بر زندگی مهاجران و پناهجویان ابراز نگرانی و اعلام کرد اقدام‌های برخی از بازیگران لیبیایی شمار مهاجران اخراجی را افزایش داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *