شهادت اسیران فلسطینی بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

8:58 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت اسیران فلسطینی بر اثر شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را در کمپ‌ها و زندان‌های سراسر اراضی اشغالی تحت شرایط وحشتناکی قرار می‌دهند و تعداد زیادی از اسیران زیر شکنجه به شهادت می‌رسند.

خبرگزاری میزان - آمار‌ها نشان می‌دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده‌اند.

در گزارشی مفصل به تشریح شرایط وحشتناک اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخته شده است. این گزارش که براساس ملاقات وکلای فلسطینی از چندین اسیر در زندان عوفر رژیم صهیونیستی واقع در کرانه باختری اشغالی است، نشان می‌دهد که یک بخش کامل از این زندان تخلیه شده و زندانیان به مراکز دیگر منتقل شده‌اند.

اسیران به وکلای خود فاش کردند که بار‌ها مورد ضرب‌وشتم شدید و بدرفتاری قرار گرفته‌اند؛ برخی گزارش دادند که حتی در حین انتقال برای ملاقات با وکلای خود مورد تعرض قرار گرفتند.

اسیران فلسطینی همچنین بر شرایط سختی که تحمل می‌کنند، از جمله کاهش وزن قابل توجه به دلیل آنچه که آن‌ها به‌عنوان سیاست گرسنگی تحمیل شده از سوی مقام‌های زندان توصیف کردند، تاکید داشتند. 

باشگاه اسیران فلسطینی به تازگی شهادت اسلام سرساوی، اسیر ۴۲ ساله اهل محله شجاعیه غزه را تایید کردند.

سرساوی که در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء بازداشت شد، بر اثر شکنجه در بازداشتگاه نظامی سدی تیمان به شهادت رسید.

در همین حال، باشگاه امور اسیران فلسطینی از شهادت عمر عبدالعزیز جنید ۲۶ ساله اهل اردوگاه جبالیا خبر داد. جنید در زمان بازجویی در زندان رژیم صهیونیستی در پی شکنجه شدید به شهادت رسید. 

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص گزارش کرد که یک پزشک نظامی صهیونیست اطلاعات نگران‌کننده‌ای درباره شرایط سخت اسیران فلسطینی در اردوگاه کار اجباری بدنام سدی‌تیمان در جنوب اراضی اشغالی مخابره کرده است.

گزارش این پزشک که به تازگی منتشر شده، رفتار وحشتناک با اسیران فلسطینی را بیش از پیش آشکار کرد.

این پزشک ناشناس داستان‌های وحشتناکی را درباره رفتار با اسیران فاش کرد.

او گفت: حدود ۲۰ بیمار در یک چادر درمانی وجود داشت؛ همه دست و پا‌های این افراد را به تخت‌های فولادی قدیمی بسته بودند؛ همه هوشیار بودند، اما چشمانشان با چشم‌بند پوشیده شده بود.

او توضیح داد که چند نفر از بازداشت‌شدگان جراحت‌های ناشی از اصابت گلوله را متحمل شده بودند؛ برخی از این جراحت‌ها تنها چند ساعت قبل از انتقال آن‌ها به این چادر رخ داده بود.

ضرب‌وشتم مکرر، تعرض جنسی و نقض حقوق اولیه بشر شرایط را در زندان‌های رژیم صهیونیستی مشخص می‌کند که از آغاز تجاوز روزانه اشغالگران به غزه در ۷ اکتبر به‌طور قابل توجهی وخیم‌تر شده است.

آسوشیتدپرس با ۵ اسیر فلسطینی که به‌تازگی آزاد شده‌اند، مصاحبه‌هایی انجام داد و تجربیات سخت آن‌ها را در تاسیسات تحت مدیریت ایتامار بن‌غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بازگو کرد. بن‌غفیر بار‌ها عنوان کرده بود که شرایط را برای اسیران فلسطینی وخیم خواهد کرد. 

اگرچه آسوشیتدپرس در مقاله خود گزارش‌هایی از ۵ فلسطینی را درج کرد، اما یکی از اسیران به نام معزز ابیات، به دلیل ضرب‌وشتم‌های منظم که با آن مواجه می‌شد، ضعیف‌تر از آن بود که تجربیات خود را پس از آزادی در ماه جولای (مرداد) پس از گذراندن ۶ ماه حبس در زندان نقب بازگو کند. این اسیر سابق به‌عنوان فردی ضعیف توصیف شده بود که قادر به تمرکز نبوده و به حتی برای چند دقیقه صحبت کرد.

آیا عبایات، پسر عموی این اسیر گفت: معزز شب‌ها دچار توهم می‌شود و در شوک و یا با به یاد آوردن عذاب و دردی که متحمل شده است، وسط خانه می‌ایستد.

قربانیان دیگر نیز تجربیات مشابهی را از طریق مصاحبه‌های طولانی خود شرح دادند و یکی از مصاحبه‌شوندگان به دلیل ترس از بازداشت مجدد، خواست نامش فاش نشود. به گزارش آسوشیتدپرس، این توصیفات با گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری مطابقت دارد که تخلف‌ها را در زندان‌های رژیم صهیونیستی مستند کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *