جزئیات طرح ضدمهاجرتی دولت انگلیس؛ اقدامی دیگر علیه پناهجویان

16:51 - 03 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جزئیات طرح ضدمهاجرتی دولت انگلیس؛ اقدامی دیگر علیه پناهجویان
دولت‌های انگلیس طی سال‌های گذشته همواره تلاش خود را بر طراحی و اجرای طرح‌های ضدمهاجرتی که پناهجویان را هدف قرار می‌دهند، متمرکز کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - دولت کر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس متعهد شد که اخراج مهاجران بدون حق اقامت در انگلیس را به بالاترین میزان در ۵ سال گذشته افزایش دهد؛ کارشناسان می‌گویند که این تلاشی برای پاسخ به آنچه نگرانی انگلیسی‌ها در مورد افزایش مهاجران خوانده شده، است. 

جزئیات طرح تازه دولت انگلیس

وزارت کشور انگلیس به تازگی اعلام کرد که حدود ۱۰۰ افسر اطلاعاتی را در آژانس ملی مقابله با جنایت انگلیس استخدام کرد؛ اعلام شده که این اقدام برای کمک به از بین بردن گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته که در عبور دادن قایق‌های کوچک از سوی پناهجویان در سراسر کانال مانش فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. 

این وزارتخانه همچنین گفت که ظرفیت بازداشت مهاجران را افزایش می‌دهد و شرکت‌هایی را که کارگران غیرقانونی استخدام می‌کنند، سرکوب می‌کند.

براساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، این اقدام‌ها بخشی از برنامه ایوت کوپر، وزیر کشور انگلیس برای افزایش نرخ اخراج مهاجران به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ طی ۶ ماه آینده است؛ از جمله افرادی که در برنامه وزارت کشور انگلیس لحاظ می‌شوند، پناهجویانی خواهند بود که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده است. 

وزارت کشور انگلیس گفت که اجرای این طرح به معنای اخراج حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر از این کشور است.

کوپر با دفاع از این طرح، مدعی شد: با افزایش قابلیت‌های اجرایی و بازگرداندن، ما سیستمی را ایجاد خواهیم کرد که بهتر کنترل و مدیریت شود. 

مهاجرت موضوع اصلی انتخابات عمومی جولای (تیر/مرداد ۱۴۰۳) بود که حزب کارگر در آن پیروز شد.

استارمر در طول انتخابات متعهد شده بود تا با باند‌هایی که پناهجویان را سازماندهی می‌کنند، مقابله کند؛ او بلافاصله پس از تصدی مسئولیت، سیاست ریشی سوناک، نخست‌وزیر سابق انگلیس را برای اخراج مهاجران به رواندا در ظاهر کنار گذاشت. 

براساس گزارش‌ها، در مجموع ۸۲۷ نفر در هفته منتهی به ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) از کانال مانش عبور کردند.

واکنش‌ها به طرح دولت انگلیس

پایگاه سوسیالیست ورکر در مقاله‌ای در واکنش به تصمیم وزیر کشور انگلیس، نوشت: اعلامیه ایوت کوپر ترس را در میان پناهندگان ایجاد و به راست افراطی کمک می‌کند که زخم‌های خود را پس از عقب رانده شدن در خیابان‌ها التیام بخشد. 

یک کارشناس به نام ویمن بنت، درباره این طرح و اثر‌های آن، گفت: به جای باز کردن گذرگاه‌های امن برای پناهندگانی که نیاز به امنیت دارند، ما راه‌هایی را برای رشد راست افراطی باز می‌کنیم. 

در همین حال، موسسه خیریه حقوق مهاجران «پراکسیس» نیز کوپر را به شرارت علیه مردمی که مهاجرت کرده‌اند متهم کرد و گفت: دولت تاکتیک‌های خسته‌کننده خصومت و تفرقه را انتخاب کرده است.

موسسه رفیوجی Refugee Action نیز گفت که دولت به اشتباه بر جرم‌انگاری و حذف افرادی که به دنبال امنیت هستند، تمرکز کرده است.

این در حالی است که طی روز‌ها و هفته‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره وضعیت وخیم مهاجران در انگلیس منتشر شده است. 

وضعیت مهاجران در انگلیس

به‌تازگی گاردین براساس داده‌هایی، گزارش کرد که شمار پناهجویانی که تحت مراقبت وزارت کشور انگلیس جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۲ برابر شده است.

در حالی که برخی از مرگ‌ها در نتیجه بیماری یا کهولت سن اعلام شده، اما برخی دیگر در نتیجه خودکشی رخ داده‌اند؛ سازمان‌های خیریه نگرانند که رفتار با پناهجویان در انگلیس بر سلامت گروهی از مردم آسیب‌پذیر تاثیر منفی بگذارد.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمار زیادی از کودکان پناهجو که در مراکز اسکان مهاجران وزارت کشور انگلیس ساکن شده بودند، مفقود هستند. در همین حال، گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها احتمالا قاچاق شده‌اند.

آمار و ارقام تازه نشان می‌دهد که ۱۱۸ کودک بی‌سرپرست مفقود هستند که برخی از آن‌ها ۱۲ سال سن دارند. این مطالعه که به تازگی منتشر شده، نخستین موردی است که به این نتیجه می‌رسد که کودکانی که در این مراکز اسکان داده می‌شوند در معرض افزایش خطر قاچاق قرار دارند. این وضعیت در تضاد با ادعا‌های وزارت کشور انگلیس مبنی بر استثمار نشدن این کودکان است.

کارشناسان گفتند که این یافته‌ها تقاضا‌ها برای تحقیق رسمی را درباره رسوایی ملی تقویت کرده است.

بسیاری از پناهجویان از آزار و شکنجه در کشور‌های خود فرار کرده‌اند، جایی که برخی از آن‌ها تجاوز، شکنجه یا سوءاستفاده از سوی قاچاقچیان را تجربه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *