رایزنی‎های ایران برای استرداد ۳ منافق بازداشت‎شده در فرانسه

13:11 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۲۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رایزنی‎های ایران برای استرداد ۳ منافق بازداشت‎شده در فرانسه
سخنگوی قوه قضاییه ضمن تاکید بر لزوم استرداد ۳ منافق بازداشت‌شده از سوی پلیس فرانسه، گفت که این گروهک حتی علیه مردم کشور میزبان هم اقدام‌هایی انجام داده است.

خبرگزاری میزان - اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رایزنی‌های برای استرداد ۳ منافق بازداشت‌شده از سوی پلیس فرانسه انجام شده است، گفت: در راستای دیپلماسی قضایی از تمام ظرفیت‌های لازم برای اینکه بتوانیم منافع ملی را تامین کنیم استفاده خواهیم کرد.

جهانگیر خاطرنشان کرد: به همین منظور استرداد این سه تروریست و تمام تروریست‌هایی که در کشور‌های مختلف پناه گرفته‌اند و دستشان به خون پاک‌ترین هموطنان ما آغشته شده است در دستور کار قرار دارد. 

وی تاکید کرد: نظام و قوه قضاییه با جدیت استرداد این افراد را به کشور دنبال می‌کند تا در دادگاه‌های عدل جمهوری اسلامی به جنایت آن‌ها رسیدگی شود.

جهانگیر با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین نشان داده در هر کشوری که هستند اقدام‌هایی مانند پولشویی، جاسوسی، تجارت مواد مخدر و حمل سلاح و سایر اقدام‌های خرابکارانه انجام داده‌اند و حتی علیه مردم کشور میزبان هم اقدام‌هایی کرده‌اند، گفت: بر‌اساس اسنادی که به‌دست آمده، اعضای این گروهک تروریستی اقدام‌هایی علیه شهروندان آلبانی و فرانسه انجام دادند، لذا اخراج و استرداد منافقین حداقل کاری است که باید این کشور‌ها انجام دهند که در صورت انجام اقدام مفیدی از نظر ما ارزیابی می‌شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *