گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر فرانسه از رشد انواع نژادپرستی

12:37 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر فرانسه از رشد انواع نژادپرستی
کمیسیون حقوق بشر فرانسه در گزارش سالانه خود از رشد انواع نژادپرستی در این کشور در سال ۲۰۲۳ ابراز نگرانی کرد و آن را با رشد احزاب راست‌گرای افراطی مرتبط دانست.

خبرگزاری میزان – براساس جدیدترین گزارش‌ها، فرانسه در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش انواع نژادپرستی بوده است.

به گزارش رویترز، کمیسیون حقوق بشر فرانسه CNCDH، در گزارش سالانه خود که پنجشنبه هفتم تیر منتشر شد، اعلام کرد که نژادپرستی و عدم مدارا در فرانسه در حال افزایش است.

براساس گزارش یادشده، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و ایده‌های راست افراطی مطروحه در بحث‌های عمومی فرانسه از مهم‌ترین دلایل روند افزایش نژادپرستی و عدم مدارا در فرانسه هستند.

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر افزایش نژادپرستی در این کشور را بی‌سابقه خواند و درباره رشد بیگانه‌هراسی در سایه تشدید رویکرد‌های ضد مهاجرتی هشدار داد.

براساس این گزارش:

- گزارش‌های مربوط به اقدام‌های ضد مسلمانان ۲۹ درصد و دیگر اقدام‌های نژادپرستانه ۲۱ درصد افزایش یافته است.

- ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی از جمعیت عمومی اعلام کردند که دیگر در فرانسه احساس بودن در خانه نمی‌کنند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۳ درصد شهروندان فرانسوی چنین احساسی داشتند؛ این احساسات در میان حامیان حزب راست افراطی اجتماعی ملی RN به ۹۱ درصد افزایش می‌یابد.

کمیسیون حقوق بشر فرانسه همچنین اعلام کرد که پیشتازی حزب راست افراطی RN در انتخابات پارلمانی آتی با تاکید بر محدودیت حقوق مهاجران در این کشور، عقاید نژادپرستانه را گسترش خواهد داد.

حزب RN در انتخابات ۲۰۲۲ پارلمانی فرانسه ۸۸ کرسی را به دست آورده و دومین حزب بزرگ پارلمانی شد؛ این حزب در انتخابات پارلمان اروپا در اوایل ژوئن ۲۰۲۴ نیز ۳۰ کرسی را کسب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *