مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی

9:00 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی
بیمارستان‌های نوار غزه از زمان آغاز جنگ همواره از سوی رژیم صهیونیستی هدف حمله و یا محاصره قرار گرفته‌اند و این مراکز دیگر توان ارائه خدمات کافی را به مردم این باریکه ندارند.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و ایستگاه‌های اکسیژن در نوار غزه ممکن است ظرف ۴۸ ساعت به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتور‌ها تعطیل شوند. 

مقام‌های این وزاتخانه همچنین از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه خواستند تا برای تامین سوخت و ژنراتور‌ها به سرعت مداخله کنند.

ژاپن تایمز در گزارشی درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه می‌نویسد: بیماران در بیمارستان‌های معدود غزه به دلیل عفونت‌های ناشی از کمبود تجهیزات محافظ و بهداشتی، حتی زمانی که از جراحت‌های هولناک انفجار جان سالم به در می‌برند، دسته‌جمعی جان خود را از دست می‌دهند.

مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی

کارکنان بخش بهداشتی با تصمیم‌های دردناکی روبرو هستند. این‌ها تنها بخشی از وحشتی است که پزشکان و پرستاران خارجی در بازگشت از غزه محاصره شده، مشاهده کرده‌اند.

گاردین هم چندی قبل در گزارشی درباره وضعیت غزه نوشته بود: وضعیت پزشکی در بیمارستان‌های غزه به وضعیت بحرانی غیر قابل تصور رسیده است؛ وضعیتی که در آن زخم‌های باز بزرگ بدون درمان رها می‌شوند و کادر پزشکی با کمبود مزمن اولیه‌ترین اقلام پزشکی، از جمله گاز‌های جراحی و مواد برای پین کردن شکستگی‌ها مواجه هستند.

شرح شرایط از سوی یک تیم پزشکی اورژانس ارائه شد که ۲ هفته را صرف انجام عمل‌های جراحی و سایر مراقبت‌ها در بیمارستان اروپایی نزدیک خان‌یونس کردند. 

در بیانیه این تیم پزشکی در توصیف بازدید آن‌ها از بیمارستان خان‌یونس، آمده بود که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مجبور به تخلیه شده‌اند یا قادر به دسترسی به بیمارستان نیستند. 

مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی

محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی به کمبود تجهیزات پزشکی، از جمله لوازم اولیه مانند گاز و صفحات و پیچ‌هایی منجر شده بود که برای تثبیت استخوان‌های شکسته استفاده می‌شوند.

مقام‌های ارشد سازمان ملل پیش‌تر هشدار دادند که محدودیت در زمینه ورود کمک‌ها که از سوی رژیم صهیونیستی بخش‌های وسیعی از این سرزمین را در آستانه قحطی قرار داده است.

جنگ صهیونیست‌ها علیه مراکز درمانی غزه

پایگاه اینکستیک مدیا در مقاله‌ای نوشت: با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، فلسطینیان در این منطقه محاصره شده با یک بحران بهداشتی فاجعه‌بار مواجه شده‌اند. بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند؛ مردم بی‌گناهی که با بمب و گرسنگی روبرو هستند، نمی‌توانند به مراقبت‌هایی که برای درمان صدمات و شرایط بهداشتی وخیم ناشی از جنگ نیاز دارند، برسند. 

مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی

این بدان معنا است که مراقبت‌های لازم برای رسیدگی به نیاز‌های پزشکی منظم مانند درمان سرطان، زایمان نوزاد و جراحی‌ها وجود ندارد. 

با توجه به این‌که بمب‌ها همچنان در حال سقوط هستند، مراقبت‌های بهداشتی ایمن بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

پزشکان و سایر ارائه‌دهندگان خدمات در حال از دست دادن روحیه خود هستند. آن‌ها می‌خواهند کمک کنند، اما کاری از دستشان برنمی‌آید.

مراکز درمانی غزه در آستانه فروپاشی

رژیم صهیونیستی مدعی است که حمله به بیمارستان‌ها ضروری است، زیرا مبارزان مقاومت از این مراکز برای انجام عملیات استفاده می‌کنند. 

پایگاه اینکستیک مدیا می‌نویسد: این یک ادعای مسخره است؛ اسرائیل چندین دهه است که سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه را هدف قرار داده است. همچنین شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حماس از سیستم بیمارستانی غزه استفاده می‌کند. حتی اگر چنین بود، اسرائیل هیچ اقدام واقعی برای جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان به دلیل عملیات نظامی خود انجام نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *