بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان؛ کانون جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه

7:45 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان؛ کانون جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه
رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته همواره به بهانه‌های واهی و ادعایی بیمارستان‌های نوار غزه را هدف حمله‌های شدید خود قرار داده و به همین دلیل بیشتر بیمارستان‌های این باریکه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله به نوار غزه همواره بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان این باریکه را هدف حمله‌های خود قرار داده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی به‌تازگی در ادامه جنایت‌های خود اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را هدف قرار دادند.

این حمله در حالی انجام شد که تعداد زیادی از شهیدان و مجروحان هنوز به این بیمارستان منتقل می‌شوند که بیشتر آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

بیمارستان شهدای الاقصی علاوه بر توقف ژنراتور اصلی برق، با کمبود شدید دارو، مواد مصرفی پزشکی و سوخت مواجه است. 

در حال حاضر، ده‌هد شهید و مجروح در خیابان‌ها و بیمارستان شهدای الاقصی در وضعیت فاجعه‌باری قرار دارند. 

در ادامه حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیمارستان الکویتی در رفح نیز در روز‌های گذشته در نتیجه گلوله‌باران از سوی اشغالگران آتش گرفت.

حمله‌ها به بیمارستان الکویتی در حالی انجام شد که وزارت بهداشت غزه از جامعه بین‌المللی خواسته بود که ژنراتور‌های برق برای این منطقه فراهم کند تا از ادامه کار بیمارستان‌های غزه اطمینان حاصل شود.

مدیر بیمارستان الکویتی، گفت: خیابان‌ها مملو از اجساد کشته‌شدگان از سوی ارتش اسرائیل است و امدادگران قادر به رسیدن به مجروحان نیستند. 

پایگاه ان‌پی‌آر، نوشت که طی ۸ ماه گذشته، بیمارستان‌ها در سراسر غزه به دلیل حمله‌های رژیم صهیونیستی و دستور‌های تخلیه از شمال تا جنوب، تعطیل شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همواره ادعا کرده که مبارزان مقاومت را در بیمارستان‌ها تعقیب می‌کند؛ و این در حالی است که گروه‌های بین‌المللی و حقوق بشری می‌گویند که بیمارستان‌ها باید مورد حفاظت قرار بگیرند.

وضعیت وخیم و کمبود انرژی در بیمارستان‌های غزه

مقام‌های بهداشتی در نوار غزه درخواست فوری برای تامین ژنراتور‌های برق برای بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کردند.

مقام‌های بهداشتی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند که پس از تخریب تنها نیروگاه تولید برق غزه، برای تامین برق بیمارستان‌های نوار غزه به‌طور شبانه‌روزی بر ژنراتور‌ها تکیه کرده‌اند.

آن‌ها اعلام کردند که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی ژنراتور‌های برق مجتمع پزشکی الشفاء، مجتمع پزشکی ناصر، مجتمع اندونزیایی و بیمارستان کمال عدوان را منهدم کردند تا آن‌ها را از خدمت خارج کنند. این در حالی است که بیمارستان شهدای الاقصی اکنون به یک ژنراتور انحصاری متکی است.

تقریبا همه بیمارستان‌ها از کار افتاده‌اند

واشنگتن‌پست نیز در گزارشی نوشت: از ۳۶ بیمارستان در غزه تنها ۴ بیمارستان آسیب ندیده‌اند. دیگر بیمارستان‌ها از سوی نیرو‌های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته‌اند یا طی بیش از ۷ ماه جنگ از خدمت خارج شده‌اند.

بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها در نوار غزه زیر آتش حمله‌های رژیم صهیونیستی

بیمارستان النجار هم یکی از بیمارستان‌هایی که بود در اوایل خرداد در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی فعالیت خود را متوقف کرده بود.

واشنگتن‌پست همچنین نوشت: اسرائیل بیمارستان‌ها را به هدف اصلی عملیات نظامی خود در غزه تبدیل کرده و به مهم‌ترین تاسیسات پزشکی نوار غزه آسیب رسانده یا آن‌ها را ویران کرده است؛ اسرائیل ادعا می‌کند که حماس از این مراکز برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کند. بیمارستان‌ها بر اثر بمباران زمینی و هوایی اسرائیل آسیب دیده‌اند.

بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها در نوار غزه زیر آتش حمله‌های رژیم صهیونیستی

 

اردوگاه‌های آوارگان زیر آتش بمباران رژیم صهیونیستی

هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته شهر غزه و اردوگاه‌های واقع در مرکز غزه، از جمله محله‌های الزیتون، صبرا، شیخ رضوان و تل‌الحوا در شهر غزه و اردوگاه‌های نصیرات، المغازی و البریج را مورد حمله قرار داده‌اند.

در همین حال حمله‌های رژیم صهیونیستی در روز جمعه، ۱۸ خرداد مناطق مختلف نوار غزه، از جمله اردوگاه‌های آوارگان را در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

یکی از اردوگاه‌هایی که هدف حمله‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اردوگاه النصیرات بوده است.

آنروا، گفت که صد‌ها آواره در مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات که هدف قرار گرفت، پناه گرفته بودند. این مدرسه بدون هشدار قبلی مورد هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *