اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی در میان پناهجویان؛ میراث سیاست‌های مهاجرتی انگلیس

15:31 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی در میان پناهجویان؛ میراث سیاست‌های مهاجرتی انگلیس
گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت پناهجویان در اردوگاه وترسفیلد در جنوب شرقی انگلیس وخیم بوده و برخی از این افراد اقدام به خودکشی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مهاجران و پناهجویان در انگلیس طی سال‌های گذشته با انواع مشکل‌ها و چالش‌ها روبرو بوده‌اند و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

یک گزارش جدید هشدار داده که با بدتر شدن شرایط، تعداد فزاینده‌ای از پناهجویان مستقر در یک پایگاه نظامی سابق انگلیس در جنوب شرقی این کشور اقدام به خودکشی، خودآزاری و از خوردن غذا امتناع می‌کنند. 

بنیاد هلن بامبر، یک موسسه خیریه فعال در زمینه حقوق بشر می‌گوید که تنش‌ها در اردوگاه وترسفیلد در منطقه اسکس افزایش یافته است. براساس آمارها، حدود ۶۰۰ نفر در این اردوگاه اسکان داشته و با حس ناامیدی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی در میان پناهجویان؛ میراث سیاست‌های مهاجرتی انگلیس

در این گزارش آمده که عملیات وزارت کشور انگلیس برای بازداشت مهاجران و انتقال آن‌ها به رواندا در آینده باعث ایجاد ترس و عدم اطمینان تازه در میان این افراد شده است.

یک نفر از ساکنان این اردوگاه که بیش از ۴ ماه در وترسفیلد بوده، می‌گوید: این مکان مانند یک زندان بوده و آزادی ما در اینجا محدود است.

یکی دیگر از پناهجویان گفت: من نمی‌توانم بخوابم و تمام شب را بیدار می‌مانم؛ من در مورد پایان دادن به زندگی‌ام کابوس می‌بینم.

براساس گزارش‌ها، ۱۴ مورد اقدام به خودکشی و ۴ مورد خودآزاری بین ژانویه تا می (دی/بمهن تا اردیبهشت/خرداد) به گروه‌های حقوق بشری گزارش شده است. 

کورنلیوس کاتونا، مدیر افتخاری پزشکی بنیاد هلن بامبر، گفت: احتمالا افراد بیشتری مضطرب‌تر می‌شوند، افراد بیشتری وجود خواهند داشت که وضعیت سلامت روانی‌شان بدتر می‌شود؛ همچنین تعداد افرادی که به فکر خودکشی افتاده و ممکن است براساس آن عمل کنند، بیشتر خواهد شد.

کاتونا تاکید کرد: وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است.

وزارت کشور انگلیس در مارس ۲۰۲۳ از اختیار‌های اضطراری خود برای توسعه وترسفیلد (یک پایگاه نظامی سابق ارتش) به محل اسکان پناهندگان استفاده کرد؛ وزیران انگلیسی ادعا می‌کردند که این کار ارزان‌تر از اختصاص هتل‌ها هستند.

اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی در میان پناهجویان؛ میراث سیاست‌های مهاجرتی انگلیس

یک گزارش اداره حسابرسی ملی انگلیس نشان داد که هزینه راه‌اندازی پیش‌بینی شده ۵ میلیون پوندی ایان اردوگاه به ۴۹ میلیون پوند افزایش یافت؛ همچنین برنامه اولیه دولت برای اسکان هزار و ۷۰۰ پناهجو در آنجا اکنون به ۸۰۰ نفر محدود شده است. 

در چند ماه نخست بهره‌برداری از این اردوگاه، بازماندگان شکنجه و افرادی که شرایط بهداشتی وخیم داشتند، به دلیل اینکه وزارت کشور انگلیس احساس می‌کرد این مکان بزرگ برای آن‌ها مناسب نیست، به مکانی دیگر منتقل شدند.

اما این خط مشی در فوریه (سافند ۱۴۰۲) تغییر کرد تا آستانه نامناسب تلقی شدن ماندن در این اردوگاه برای پناهجویان افزایش یابد و ارزیابی فردی لازم باشد. همچنین کارکنان پزشکی در محل اکنون از توصیه انتقال منع شده‌اند. 

در گزارش بنیاد هلن بامبر آمده است: به نظر می‌رسد که هدف از این کار کاهش تعداد چالش‌های قانونی بوده است.

اعتصاب غذا و اقدام به خودکشی در میان پناهجویان؛ میراث سیاست‌های مهاجرتی انگلیس

این موسسه خیریه دریافت که ازدحام بیش از حد، اتاق‌های مشترک، کمبود فعالیت‌ها و مکان دورافتاده وترسفیلد باعث افزایش تنش‌ها در میان ساکنان شده است. 

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از تشکیل باند‌ها و درگیری‌ها بوده که باعث شده برخی از پناهجویان به دلیل ترس از امنیتشان خود را در اتاق‌های خود حبس کنند.

مشکل اساسی این است که این اردوگاه ذاتا برای افراد آسیب‌پذیر و به‌ویژه بازماندگان شکنجه و قاچاق نامناسب است. هر چه افراد مدت بیشتری در آنجا بوده‌اند، بهبودی از آسیب‌های ایجاد شده بیشتر طول می‌کشد. 

این بنیاد گفت که هیچ پاسخی از سوی وزارت کشور انگلیس برای بازدید تیم‌های بالینی دریافت نکرده است. 

وضعیت در این اردوگاه به حدی وخیم است که در آخر سال ۲۰۲۳ گزارش شد پناهجویان پس از تجربه شرایط بد در وترسفیلد خود را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *