زندانی سیاه‌پوست در آمریکا قربانی ضرب‌وشتم نگهبانان شد

8:52 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندانی سیاه‌پوست در آمریکا قربانی ضرب‌وشتم نگهبانان شد
یک زندانی سیاه‌پوست مبتلا به بیماری روانی بر اثر ضرب‌وشتم نگهبانان زندانی در ایالت ایلینوی آمریکا جان خود را از دست داد.

خبرگزاری میزان – براساس گزارش‌ها، یک مرد سیاه‌پوست اهل ایالت ایلینوی آمریکا پس از ضرب‌وشتم به دست نگهبانان زندان در حالی که دستبند بر دستانش زده شده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش گاردین، کوری اولمر، زندانی ۴۱ ساله آمریکایی پس از دستگیری در زندان شهرستان کوک ایالت ایلینوی جان خود را از دست داد؛ مقام‌های زندان تلاش کردند که مرگ وی را یک موضوع اورژانس پزشکی اعلام کنند.

این ادعا در حالی مطرح شد که براساس گزارش داخلی دفتر کلانتری کوک، اولمر قبل از مرگ مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود؛ مرگ او نیز در پی تزریق داروی آرامبخش از سوی یک پرستار زندان در حالی که دستبند به دست داشت، رخ داد.

دلیل این ضرب‌وشتم مرگ‌بار نگهبانان زندان نافرمانی اولمر از دستورات شفاهی آن‌ها اعلام شد.

اولمر در ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) جان خود را بر اثر ضرب‌وشتم نگهبانان زندان از دست داد؛ وکیل خانواده اولمر اعلام کرد که وی دچار دو قطبی بود.

گروه‌های حقوق بشری خواستار پاسخگویی مقام‌های مربوط به پرسش‌های موجود در این پرونده شدند.

براساس اعلام اداره زندان‌های ایالت ایلینوی، مایکل برادوی ۵۱ ساله نیز ۱۹ ژوئن، (۳۰ خرداد) در زندان استیت‌ویل این ایالت جان خود را از دست داد؛ خانواده برادوی، می‌گویند که مقام‌های زندان می‌توانستند از مرگ مایکل جلوگیری کنند.

در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر سال گذشته) نیز یک زندانی ۳۳ ساله در سلول خود در واحد بهداشت روانی زندان شهرستان کوک مرده پیدا شد.

در اوایل ماه ژوئن (خرداد) ، Injustice Watch گزارشی منتشر کرد که در آن نظارت ناکافی یا سهل‌انگاری پزشکی در بیش از نیمی از ۱۸ مرگ ثبت شده در زندان در سال ۲۰۲۳ وجود داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *