درون زندان‌های فدرال آمریکا چه می‌گذرد؟

10:11 - 28 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۴۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
درون زندان‌های فدرال آمریکا چه می‌گذرد؟
سیستم زندان‌های فدرال آمریکا که بخش کوچکی از جمعیت بزرگ زندانیان این کشور را در خود جای داده است، درپی مواجهه و تداوم بحران‌های متعدد در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان – آمریکا به‌عنوان دارنده بزرگ‌ترین جمعیت زندانی در جهان، شاهد بحران‌های حل‌ناشدنی متعددی و مداومی در سیستم زندان‌های خود است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که زندان‌های فدرال آمریکا با چالش‌های درهم تنیده کمبود کارکنان، سوءاستفاده‌های جنسی و فروپاشی زیرساخت‌ها مواجه هستند؛ رسانه‌های آمریکایی از سیستم زندان‌های فدرال آمریکا با عنوان آژانسی در بحران یاد می‌کنند.

به گزارش سی‌بی‌اس، سیستم زندان‌های فدرال آمریکا با ۱۲۲ مرکز در حالی که فقط ۱۵۸ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری زندانیان این کشور را در خود جای داده است، با چالش‌هایی مواجه است که آن را در آستانه فروپاشی قرار داده‌اند.

هزینه اداره این زندان‌ها و ادامه فعالیت آن‌ها سالانه بیش از ۸ میلیارد دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی آب می‌خورد.

بخش عمده‌ای از ۱۵۸ هزار زندانی محبوس در زندان‌های فدرال آمریکا را خطرناک‌ترین و شناخته شده‌ترین جنایت‌کاران جهان تشکیل می‌دهند.

بررسی‌ها و مطالعات دولتی نشان داده‌اند که نیروی کار در زندان‌های فدرال آمریکا به شکل خطرناکی کم است؛ ضمن اینکه در این زندان‌ها الگوی نگران‌کننده‌ای از آزار و سوءاستفاده جنسی از زنان وجود دارد.

کارکنان زندان‌های فدرال آمریکا می‌گویند که این مراکز مناطقی فراموش‌شده هستند؛ ضمن اینکه بدترین مکان برای کار در دولت فدرال محسوب می‌شوند.

بحران کمبود کارکنان زندان‌ها به‌ویژه برای زندان‌های فدرال در آمریکا در پی شیوع کرونا تشدید شد و همین امر سبب به کار گرفتن معلمان، پرستاران، کارکنان خدمات مواد غذایی و ... به‌عنوان نگهبانان زندان شده است؛ این در حالی است که این افراد هیچ‌گونه آموزشی برای انجام وظایف خود ندیده‌اند.

کمبود کارکنان پیامد‌های مخربی برای سیستم زندان‌های فدرال این کشور درپی داشته است؛ رشد خشونت یکی از مهم‌ترین پیامد‌های بحران کمبود کارکنان در زندان‌های فدرال آمریکا است.

تداوم این بحران سبب استفاده بیشتر زندان‌های فدرال از گزینه حبس زندانیان در سلول‌های انفرادی شده است.

اس‌اچ‌یو‌ها یا همان واحد‌های اقامت ویژه در زندان‌های فدرال آمریکا نامی است که عامدانه برای سلول‌های انفرادی در نظر گرفته شده است؛ واحد‌های اقامت ویژه در ادبیات سیستم زندان‌های آمریکا با عنوان «حفره» نیز شناخته می‌شوند؛ حبس در این واحد‌ها به معنای گذراندن ۲۲ تا ۲۴ ساعت از شبانه روز در یک سلول است که دوش ۱۵ دقیقه سه بار در هفته را در اختیار زندانی می‌گذارد؛ واحد‌های اقامت ویژه در زندان‌های فدرال آمریکا عمدتا پنجره یا نورگیر ندارند.

براساس تعریف سازمان ملل، حبس ۱۵ روزه یا بیشتر در سلول انفرادی نوعی شکنجه است که می‌تواند سبب آسیب روانی دائمی شود؛ زندان‌های آمریکا با تغییر نام سلول‌های انفرادی به واحد‌های اقامت ویژه تلاش کردند تا این مقرره جهانی سازمان ملل را دور بزنند.

گزارش‌های متعددی از حبس زنان زندانی در واحد‌های اقامت ویژه به دلیل گزارش تجاوز جنسی از سوی نگهبانان این مراکز نیز وجود دارد؛ آمار دقیقی از افراد در حبس در به اصطلاح واحد‌های ویژه اقامت در زندان‌های آمریکا وجود ندارد.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهند که تقریبا نیمی از زندانیان فدرال آمریکا ظرف سه سال پس از آزادی مجددا دستگیر شده و به پشت میله‌های زندان باز می‌گردند.

از میان همه مسائلی که سیستم زندان‌های فدرال آمریکا با آن مواجه است، هیچ‌کدام نگران‌کننده‌تر از آزار و سوءاستفاده جنسی افراطی از زنان زندانی از سوی افسران مرد زندان‌ها نیست.

تحقیقات سنای آمریکا در سال ۲۰۲۲ نشان داد که کارکنان سیستم زندان‌های فدرال این کشور در طول دهه گذشته دست‌کم در دو سوم این مراکز از زنان زندانی سوءاستفاده جنسی کرده‌اند.

دوبلین، زندان فدرال زنان در شمال کالیفرنیا که به شکل گسترده از بحران آزار و سوءاستفاده جنسی از زنان رنج می‌برد، در نهایت به‌تازگی تعطیل شد؛ از این زندان با عنوان باشگاه تجاوز جنسی یاد می‌شد.

این تعطیلی پس از سال‌ها نادیده گرفته شدن شکایت‌ها و محافظت از افسران زندان در برابر تعقیب، انجام می‌شود.

آسوشیتدپرس تحقیقات کاملی را انجام داده و فرهنگی مسموم را در این زندان پیدا کرد که سال‌ها سوءرفتار جنسی از سوی کارکنان متجاوز و پنهان‌کاری‌هایی را امکان‌پذیر می‌کرد؛ نادیده گرفتن شکایت‌ها تا حد زیادی سوء‌استفاده‌های انجام شده را از انظار عمومی دور نگه داشته بود.

گزارش آسوشیتدپرس همچنین تصریح کرد که بیش از ۲۰ نفر از کارکنان زندان دوبلین به دلیل آزار جنسی زندانیان، تنها اخراج شده و هیچ‌کدام بازداشت نشدند.

براساس این گزارش، یکی از کارکنان این زندان فیلم‌هایی را از تجاوز‌های خود ضبط کرده و در یکی از کمد‌های زندان نگهداری می‌کرد.

سیستم زندان‌های فدرال آمریکا تاکنون حدود ۸ مورد تحقیق درباره تخلفات آشکار انجام داده است که صد‌ها مورد آن حاوی اتهام‌های سوءاستفاده جنسی هستند.

با وجود این، کارشناسان تاکید دارند که آمار موجود فقط نشان‌دهنده بخشی از واقعیت جاری در سیستم زندان‌های آمریکا و نه همه آن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *