بحران تجاوز و تعرض جنسی در زندان‌های انگلیس

9:59 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران تجاوز و تعرض جنسی در زندان‌های انگلیس
آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد موارد تجاوز و تعرض جنسی در زندان‌های انگلیس طی سال‌های گذشته در حال افزایش بوده است.

خبرگزاری میزان - موضوع تجاوز و تعرض جنسی در زندان‌های انگلیس همواره یکی از چالش‌های بحث‌برانگیز در این کشور بوده است. این موضوع زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که این تخلف‌ها از سوی کارکنان زندان‌ها انجام می‌شود.

براساس گزارش‌ها، فیلمی دیگر از رابطه نامشروع یک زندان‌بان با یک زندانی منتشر شده که دوباره توجه عمومی را به وضعیت در زندان‌های انگلیس جلب کرده است.

گزارش شده که این فیلم، که پلیس در حال بررسی آن بود، در زندانی بدنام در لندن فیلمبرداری شده است. این زندان، زندان واندسورث نام دارد.

پلیس انگلیس تایید کرده که یک زن به ظن سوءرفتار در مشاغل دولتی بازداشت شده است.

سخنگوی پلیس، گفت: تحقیق پلیس در ۲۸ ژوئن (۸ تیر) پس از اطلاع افسران از ویدیویی که ظاهرا در داخل زندان واندسورث فیلم‌برداری شده بود، آغاز شد. 

یک گروه ناظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) خواستار قرار دادن زندان واندسورث تحت تدابیر اضطراری در میان نگرانی‌ها در مورد نقص‌های امنیتی و مسائل مربوط به ازدحام بیش از حد، مواد مخدر، خشونت و خودآزاری شده بود.

ایان آچسون، رئیس سابق زندان واندسورث، گفت: اگر این فیلم معتبر باشد، که به من اطمینان داده شده است که صحت دارد، مشکل‌های پیش روی دولت احتمالی جدید بسیار فراتر از ازدحام بیش از حد زندانیان در این مراکز خواهد بود. 

به گفته وی، این یک سازمان مجری قانون است. این ایده که افراد استخدام شده در آن حتی به اعمال جنسی فکر می‌کنند، چه رسد به شرکت در اعمال جنسی، یک چالش بزرگ و نشان دهنده هرج و مرج مطلق در داخل این زندان است.

تعداد افسران زندان‌بان که به دلیل رابطه نامشروع با زندانیان در سال گذشته (۲۰۲۳) بازداشت شده‌اند به رکورد بالایی رسیده است. براساس آمارها، از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۳۶ زندان‌بان به دلیل روابط نامشروع اخراج شده‌اند.

براساس آمار وزارت دادگستری انگلیس، حدود ۳۱ افسر زن زندان و ۵ افسر مرد در این دوره به دلیل رفتار نادرست از کار برکنار شدند. این آمار تقریبا ۲ برابر ۱۹ کارمند اخراج شده در ۴ سال گذشته.

پیش از این نیز گزارشی از سوی گاردین منتشر شده بود، که نشان می‌داد از سال ۲۰۱۰ تا اواسط سال ۲۰۲۳ نزدیک به هزار مورد تجاوز در زندان‌های انگلیس رخ داده است.

همچنین ۲ هزار و ۳۳۶ مورد تعرض جنسی نیز در همان دوره به پلیس گزارش شد و کارشناسان هشدار دادند که آمار واقعی برای هر ۲ موضوع (تجاوز و تعرض جنسی) ممکن است بسیار بیشتر باشد، زیرا همه موارد گزارش نمی‌شوند.

این گزارش در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد ایمنی زندان‌ها، هم برای کسانی که زندانی هستند و هم برای کارکنان زندان منتشر شده بود.

زندان‌های انگلیس با مشکل‌های مستمر ازدحام بیش از حد، کاهش کارکنان و کاهش بودجه مواجه هستند که با بیش از یک دهه اقدام‌های ریاضتی از سوی دولت تشدید شده است.

براساس تحقیق یک کارشناس و مدرس جرم‌شناسی در دانشگاه بریستول، تاثیر ریاضت‌ها باعث شده که زندان‌های انگلیس نتوانند محیط‌های امنی برای افزایش جمعیت زندان‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *