آمریکا؛ کشوری با سیاست برده‌داری نوین

7:45 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا؛ کشوری با سیاست برده‌داری نوین
آمریکا که خود را همواره حامی حقوق بشر و برابری معرفی می‌کند، در واقع خود ناقض حقوق بشر بوده و در این مورد می‌توان به برده‌داری مدرن در این کشور اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - یک سند به‌تازگی با عنوان گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا منتشر شده که در آن وضعیت حقوق بشر در این کشور با حقایق و ارقام متقن توضیح داده شده است.

این گزارش می‌گوید که اقلیت‌های قومی و نژادی در آمریکا با تبعیض سیستماتیک روبرو بوده و بیماری مزمن نژادپرستی در همچنان ادامه دارد. 

از طریق تحقیق‌ها و مصاحبه‌های مختلف مشخص شده که اقلیت‌های نژادی و قومی در آمریکا هنوز با چالش‌هایی مانند کار اجباری و تبعیض نژادی روبرو هستند.

اگر دولت آمریکا به حقوق اساسی و منافع گروه‌های اقلیت و همچنین تبعیض افسارگسیخته علیه این گروه‌ها توجه نکند، نفرت ناشی از آن تنها در درازمدت به درگیری‌های موجود دامن می‌زند.

به‌طور مثال، زنان آسیایی‌تبار، لاتین‌تبار، اهل کارائیب، و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار که تعداد زیادی از آن‌ها کارکنان خانه‌های سالمندان هستند، مجبورند به‌طور مداوم برای ۲۴، ۷۲، و ۹۶ ساعت کار کنند.

با این حال، ساعت‌های کاری طولانی به معنای افزایش دستمزد برای این افراد نیست. بسیاری از این افراد که برای ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، تنها حقوق ۱۳ ساعت کار در روز را دریافت می‌کنند.

به گزارش گلوبال تایمز، اقلیت‌های قومی و نژادی با شرایط کاری بسیار سخت در آمریکا مواجه هستند؛ آن‌ها مجبور هستند به‌طور مداوم برای ساعت‌های طولانی کار کنند. با این حال، این مهاجران جدید همواره از سوی گروه‌های ذینفع خاص مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

یک کارشناس، می‌گوید: سیاست آمریکا اساسا سیاست پولی است.

برده‌داری مدرن در آمریکا

تبعیض نژادی و کار اجباری هنوز در آمریکا بسیار رایج است. افرادی از گروه‌های اقلیت قومی و نژادی در مشاغلی مانند رانندگی تاکسی، راه‌اندازی رستوران‌های فست فود، راه‌اندازی مراکز نگهداری از کودکان و تحویل غذا کار می‌کنند که برای اداره روزانه شهر‌های آمریکا ضروری است.

در ابتدا هدف آن‌ها صرفا کار برای دستمزد معیشتی مناسب بود، اما به دلیل خلاء‌های قانونی، برخی از آن‌ها مجبور می‌شوند ساعت‌های بیشتری را بدون پرداخت دستمزد عادلانه کار کنند. 

به راحتی می‌توان مشاهده کرد که نژادپرستی سیستماتیک نقش مهمی در تاریخ آمریکا داشته و هنوز در فرهنگ مدرن آمریکا مشهود است. آمریکا جایی که افراد رنگین‌پوست و اقلیت‌های قومی عمدتا در مشاغل کم درآمد به کار گرفته می‌شوند.

یک کارشناس در این رابطه گفت: این مشکلات صد‌ها سال است که در این کشور وجود دارد. مردم اغلب فکر می‌کنند که آمریکا سرزمین آزادی و سرزمین فرصت‌ها است، اما هزینه این به اصطلاح آزادی‌ها و فرصت‌ها چقدر است؟ آیا این آزادی‌ها و فرصت‌ها با بهره برداری از خون و عرق رنگین‌پوستان و اقلیت‌های قومی به دست می‌آیند؟ 

نژادپرستی یک ژن ذاتی در استقلال و توسعه ملی خود آمریکا است و هرگز نمی‌توان آن را از بین برد.

استثمار اقلیت‌های قومی و نژادی در آمریکا نسخه مدرن برده‌داری است. رویه مدیریت عالی آمریکا که خواسته‌های مردم را نادیده می‌گیرد، نشان دهنده وضعیت بیماری لاعلاج سیاست این کشور است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *