گفت‌وگو|

غریب‎آبادی: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه حداکثری برای رئیس‎جمهور منتخب است

11:19 - 08 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۵۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
غریب‎آبادی: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه حداکثری برای رئیس‎جمهور منتخب است
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با تاکید بر تاثیر مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد که هر دولتی با هر رویکردی که سر کار می‌آید، باید حمایت از محور مهم مقاومت را در دستور کار سیاست خارجی خود قرار دهد.

خبرگزاری میزان – کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با میزان گفت که مشارکت گسترده و هرچه بیشتر مردم سبب می‌شود رئیس جمهوری انتخاب شود که از پشتوانه حداکثری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کشور در سطوح مختلف در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: ما در شرایط خاصی در حوزه داخلی قرار داریم؛ مردم با معضلات و مباحث اقتصادی مواجه هستند، در عین حال شرایط منطقه‌ای و شرایط بین‌المللی ویژه هستند؛ در سوی دیگر، مشارکت گسترده و هرچه بیشتر مردم سبب می‌شود رئیس جمهوری انتخاب شود که از پشتوانه حداکثری برخوردار است.

 

به گفته دبیر ستاد حقوق بشر، چنین رئیس جمهوری می‌تواند با قدرت و قوت بیشتری به حل مشکلات داخلی بپردازد و سبب انسجام داخلی در میان مردم شود؛ ضمن اینکه اعتماد موجود مردم به حاکمیت و نظام نیز در این صورت افزایش و ارتقا می‌یابد.

غریب‌آبادی در ادامه با تاکید بر تاثیر مشارکت بالای مردم بر اقدام‌ها و عملکرد رئیس‌جمهور منتخب، تصریح کرد: چنین رئیس جمهوری در عرصه سیاست خارجی نیز بسیار قوی و مقتدر ظاهر خواهد شد؛ به‌ویژه وقتی ما با دشمن دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی مواجه هستیم که ریختن خون انسان‌های بی‌گناه برایش به کاری عادی تبدیل شده است و طی هشت ماه گذشته بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی را قتل‌عام و مجروح کرده است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اظهار کرد: حمایت از محور مقاومت یک موضوع کلیدی است و هر دولتی با هر رویکردی که سر کار می‌آید، باید حمایت از این محور مهم در دستور کار سیاست خارجی آن دولت باشد؛ از این رو مشارکت مردم در انتخابات و رقم خوردن رای بالا برای رئیس جمهور منتخب از هر جهت به‌ویژه در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *