سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر؛ میراث سیاست‌های ضد مهاجرتی واشنگتن

8:55 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر؛ میراث سیاست‌های ضد مهاجرتی واشنگتن
شماری از کارکنان بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرپناه برای کودکان مهاجر در آمریکا به آزار جنسی کودکان زیر سن قانونی متهم شده‌اند.

خبرگزاری میزان - شکایتی که در منطقه غربی ایالت تگزاس آمریکا تنظیم شده، الگویی از آزار و اذیت جنسی شدید یا فراگیر را یافته که دست‌کم به سال ۲۰۱۵ در شبکه پناهگاه‌هایی که از سوی موسسه غیردولتی «ساوث‌وست کی» اداره می‌شود، مربوط است.

این موسسه با دولت فدرال برای پذیرش و مراقبت از مهاجران خردسال بدون همراهی که وارد آمریکا می‌شوند همکاری می‌کند.

المیادین گزارش داد که این شکایت همچنین شامل مواردی از سوءاستفاده جنسی شدید و تجاوز جنسی، درخواست اعمال جنسی، درخواست تصاویر برهنه، درخواست برای روابط جنسی، نظرات و حرکات جنسی، است.

 

سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر در مراکز مرزی آمریکا؛ میراث سیاست‌های ضد مهاجرتی

 

زمانی که کودکان مهاجر بدون همراه به آمریکا می‌رسند، تحت مراقبت دولت آمریکا قرار می‌گیرند.

ساوث‌وست کی ۲۹ پناهگاه را اداره می‌کند

ساوث‌وست کی که بخش مهمی از روند تهیه سرپناه برای کودکان بی‌سرپرست مهاجر است، ۲۹ پناهگاه را در سراسر آستین، تگزاس و کالیفرنیا اداره می‌کند. این مراکز از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تامین می‌شوند.

این موسسه متهم است که در محافظت از خردسالانی که دریافت می‌کند یا پیروی از الزام‌ها، ناکام بوده است.

 

سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر در مراکز مرزی آمریکا؛ میراث سیاست‌های ضد مهاجرتی

 

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد: آزار و اذیت جنسی کودکان در پناهگاه‌ها، جایی که کودک باید در امنیت و آرامش باشد، توهین‌آمیز، غیرانسانی و غیرقانونی است.

سخنگوی Southwest Key اظهار کرد که این شکایت به‌طور دقیق نشان‌دهنده رفتار همه کارکنان این موسسه نیست. اپراتور پناهگاه بر مشارکت مداوم خود با دولت آمریکا، که طی ۲ دهه گذشته ادامه داشته تاکید کرد.

سابقه سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر در پناهگاه‌های آمریکا

یک شکایت طرح شده در سال ۲۰۲۰ جزئیات سوءاستفاده جنسی از یک پسر ۱۵ ساله از سوی یک نفر از کارکنان این موسسه را شرح می‌دهد. در این پرونده آمده است که فرد مذکور کودک خردسال را به هتل برده و به او برای اعمال جنسی پول داده است. 

در سال ۲۰۲۲ گزارش شد که کارمند دیگری به‌طور مکرر یک دختر ۵ ساله، یک دختر ۸ ساله و یک دختر ۱۱ ساله را در یکی از مراکز این موسسه در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس مورد آزار جنسی قرار داده است. براساس این شکایت، دختر ۸ ساله به نمایندگان گفت که این کارمند تهدید کرده بود که در صورت افشای آزار جنسی از سوی این کودک، تمام خانواده‌اش را خواهد کشت.

 

سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر در مراکز مرزی آمریکا؛ میراث سیاست‌های ضد مهاجرتی

 

حوادث متعددی از شکست آمریکا در محافظت از خردسالان مهاجر ثبت شده است. این وضعیت در پی افزایش عبور‌های مرزی از مرز آمریکا و مکزیک تشدید شده است. بسیاری از مهاجرانی که از مرز جنوبی آمریکا عبور می‌کنند با وضعیت فاجعه‌باری، از سوء‌استفاده جنسی تا مرگ روبرو هستند. 

به عنوان نمونه، مقام‌های آمریکا و هندوراس در سال ۲۰۲۳ مرگ یک پسر نوجوان مهاجر هندوراسی را پس از عبور از مرز آمریکا بدون خانواده خود، تایید کردند.

انریکه رینا، وزیر خارجه هندوراس، او را آنجل ادواردو مارادیاگا اسپینوزا ۱۷ ساله معرفی کرد که در پناهگاهی در فلوریدا جان باخت.

رویارویی مهاجران با مرگ در مرز جنوبی آمریکا

مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا یک بحران سابقه‌دار است.

براساس آمار گشت مرزی آمریکا از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون مرگ ۷۷ نفر در ال‎پاسو در نزدیکی سیوداد خوارز که به دیگر بخش‌های تگزاس و نیومکزیکو گسترش می‌یابد، ثبت شده است.

علت اصلی این مرگ‌ومیر‌ها گرمازدگی، غرق شدن و سقوط از دیوار مرزی که در برخ از مناطق ارتفاعش به ۹ متر می‌رسد، است.

البته این آمار رسمی با انتقاد سازمان‌ها و گروه‌های مدافع حقوق مهاجران مواجه شده است؛ در ماه آوریل (اسفند سال گذشته) سازمان No More Deaths، یک سازمان کمک‌های بشردوستانه آمریکایی گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد در سال ۲۰۲۳، در منطقه ال‌پاسو، ۱۴۰ مورد مرگ مربوط به مهاجران ثبت شد که ۳۱ مورد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که مرز آمریکا و مکزیک مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران در جهان است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *