استفاده هدفمند رژیم صهیونیستی از کودکان به‌عنوان سپر انسانی

10:50 - 12 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۲۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده هدفمند رژیم صهیونیستی از کودکان به‌عنوان سپر انسانی
ویرانی شهر‌های کرانه باختری و یورش رژیم صهیونیستی به خانه‌های مردم محلی در سرزمین‌های اشغالی، داستان‌های فلسطینی‌هایی را آشکار می‌کند که برای آزادی و زندگی مبارزه می‌کنند.

خبرگزاری میزان - تحقیقاتی که از سوی گاردین انجام شده، چند مورد از اعمال وحشیانه‌ای را که از سوی نظامیان صهیونیست در جریان حمله‌های اخیر به اردوگاه آوارگان نورشمس در طولکرم انجام شده، برجسته کرده است. 

این اردوگاه که در حومه کرانه باختری اشغالی در نزدیکی اراضی اشغالی ۱۹۴۸ واقع شده، با هجوم مداوم آوارگان اجباری فلسطینی، به اردوگاه آوارگانی تبدیل شد که میزبان خانواده‌های فلسطینی فراری از اشغال وحشیانه رژیم صهیونیستی بود.

اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی کرانه باختری و تصاحب این سرزمین، باعث شده که شمال کرانه باختری با ایجاد جنبش‌های مقاومت مسلحانه، پروژه توسعه‌طلبی این رژیم را در معرض خطر قرار دهد.

تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری طی سال‌های اخیر هرگز متوقف نشد و از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و از زمان آغاز جنگ غزه تشدید شده است.

اکنون، فرماندهی سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی گسترده‌ترین تهاجم را به شهر‌های شمال کرانه باختری آغاز و تلاش کرده به فلسطینی‌هایی که از وضع موجود سر باز می‌زنند، ضربه سختی وارد کند.

نظامیان صهیونیست از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

داستان ملک شهاب، دختری ۱۰ ساله، تجسم تاکتیک‌های خشونت‌آمیز نیرو‌های اشغالگر در جریان یورش‌ها و حمله‌ها به کرانه باختری اشغالی است.

ملک که در خانه عمه‌اش در اردوگاه آوارگان حضور داشت، این خشونت را از نزدیک تجربه کرد؛ نیرو‌های اشغالگر در جریان یورش به این خانه به زور یک مادر و ۴ فرزند را بیرون کرده، اما ملک را بازداشت کردند؛ نظامیان صهیونیست ابتدا برای ترساندن ملک یک سگ را به سمت او رها کرده و در ادامه از او به‌عنوان سپر انسانی استفاده کردند. 

نظامیان صهیونیست در ادامه به ملک دوستور دادند که در جلوی آن‌ها حرکت کرده و به نوبت در‌های دیگر خانه را باز کند؛ درواقع، آن‌ها از ملک به‌عنوان سپر انسانی برای محافظت از خود استفاده کردند. 

همان‌طور که همیشه معمول بوده است، فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی اظهارات ملک را در مورد وقایع رد و از پذیرفتن مسئولیت تروریسم سیستماتیک نظامیان اشغالگر خودداری کرد.
گاردین نوشت: هر بار که نیرو‌های اسرائیلی وارد نورشمس شده‌اند، کودکان بیشتری در معرض خشونت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *