کوچاندن اجباری؛ هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری

14:38 - 09 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۸۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کوچاندن اجباری؛ هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری
حمله اخیر و کشتار و تخریب رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در راستای هدف رژیم صهیونیستی برای غیرقابل سکونت کردن این مناطق برای فلسطینیان و وادار کردن آنها به کوچ اجباری است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی به‌تازگی یک حمله نظامی گسترده را به کرانه باختری اشغالی انجام داد؛ ارتش این رژیم صد‌ها سرباز، خودروی زرهی، بولدوزر، پهپاد و جت جنگنده را برای مقابله با مقاومت مردم فلسطین در مناطق جنین، طولکرم و طوباس مستقر کرد.

براساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی منابع پزشکی تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی این تجاوز به شهادت رسیده‌اند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان کرانه باختری

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواسته که فلسطینیان را مجبور به تخلیه منازل در شمال کرانه باختری کند و در همین حال ارتش اشغالگر از «تخلیه داوطلبانه» خبر می‌دهد.

به گزارش الجزیره، این صحبت صهیونیست‌ها در مورد اخراج اجباری که تحت عنوان ادعایی انسان‌دوستانه پوشش داده شده است، این نگرانی را ایجاد می‌کند که کرانه باختری به سرنوشت غزه از نظر تخریب و آوارگی گسترده دچار می‌شود.

اگر این اتفاق بیفتد، تشدید راهبرد کابینه رژیم صهیونیستی برای خلع ید تدریجی فلسطینیان در کرانه باختری خواهد بود که مستقیما از طریق ابزار‌های نظامی و حملات شهرک‌نشینان و همچنین به‌طور غیرمستقیم از طریق تخریب هدفمند همه جوانب از زندگی فلسطینی‌ها انجام شده است.

حملات مداوم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

طی چند سال گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی مرتبا حملات نظامی را در کرانه باختری انجام داده و تلاش می‌کند تا جنبش مقاومت مسلحانه در حال افزایش در اراضی اشغالی را که ناشی از خشم مردمی علیه اشغالگری و به‌ویژه تشدید فعالیت شهرک‌نشینان صهیونیست و تصرف اموال فلسطینی‌ها در قدس شرقی و جا‌های دیگر است، نابود کند.

کشتار، ترور و تخریب زیرساخت‌ها در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی از این حملات نه‌تنها برای هدف قرار دادن مبارزان مقاومت و غیرنظامیان، بلکه برای تخریب هرگونه زیرساختی که جوامع فلسطینی مورد حمله ممکن است در یک عمل مجازات جمعی داشته باشند، استفاده کرده است.

براساس گزارش سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۶۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رسانده است.

خشونت تنها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی انجام نمی‌شود؛ کابینه این رژیم به شهرک‎نشینان صهیونیست قدرت داده و آن‌ها را تشویق کرده تا به جوامع فلسطینی حمله کنند؛ این مورد پیش از ۷ اکتبر وجود داشت، اما از آن زمان، حملات شهرک‌نشینان به‌شدت افزایش یافته است.

در ۱۰ ماه اول جنگ، سازمان ملل هزار و ۲۵۰ حمله از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست را ثبت کرد؛ در ۱۲۰ مورد فلسطینی‌ها در پی این حملات به شهادت رسیده یا مجروح شدند و در هزار مورد از آن‌ها به اموال فلسطینی‌ها آسیب وارد شده است؛ شهرک‌نشینان همچنین به جوامع فلسطینی حمله کرده و ساکنان آن‌ها را از سرزمین و خانه‌های خود بیرون رانده‌اند.

بیش از هزار و ۲۰۰ فلسطینی از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، بیش از ۳ هزار نفر در اثر تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای غیرممکن کردن زندگی برای فلسطینیان

اما این تنها خشونت وحشیانه‌ای نیست که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری استفاده می‌کند؛ مقام‌های صهیونیست تمام اهرم‌های کنترل استعماری خود را بر اراضی اشغالی استفاده کرده‌اند تا زندگی را برای مردم فلسطین غیرممکن کنند.

کابینه رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که تحرک فلسطینی‌ها را در کرانه باختری اشغالی محدود کرده و جاده‌های اختصاصی برای شهرک‌نشینان، دیوار‌های جداسازی و ایست‌های بازرسی را در سراسر این سرزمین ساخته و از ۷ اکتبر، زیرساخت‌های ساخت‌وساز در سرزمین فلسطین را تسریع کرده است.

از ۷ اکتبر تردد فلسطینیان بین روستا‌ها و شهر‌ها محدودتر شده است، تعداد پست‌های بازرسی، موانع و دروازه‌های رژیم صهیونیستی از حدود ۲۰۰ پست در ماه اکتبر به بیش از ۷۹۰ مورد تا اوایل ژوئن (خرداد ماه) افزایش یافته است.

برخی از جاده‌هایی که جوامع را به هم وصل می‌کنند، تنها برای ساعات محدود باز هستند، در حالی که پست‌های بازرسی پرواز و موانع جاده‌ای به میل نظامیان صهیونیست اغلب بدون هیچ توجیه امنیتی مشروع ایجاد می‌شوند.

هدف از آزار و اذیت مداوم، نظارت، محرومیت از معیشت، تنزل سطح زندگی، خشونت فیزیکی و کشتار این است که فلسطینیان کرانه باختری را ترک کنند؛ درست مانند هدف نهایی رژیم صهیونیستی در غزه که بیرون راندن فلسطینیان از آنجاست.

حتی اگر کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سقوط کند، پیگیری حذف کامل جمعیت فلسطینی از فلسطین تاریخی متوقف نخواهد شد.

فقدان اقدام بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری، فلسطینی‌ها را شوکه کرده، اما آن‌ها را وادار به تسلیم نکرده است؛ حمله خشونت‎‌آمیز رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری نشانه این است که فلسطینی‌ها مقاومت را حتی در مواجهه با نیروی نسل‎کشی عظیم انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *