گرمای شدید زندگی مهاجران را در مرز آمریکا تهدید می‌کند

8:58 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گرمای شدید زندگی مهاجران را در مرز آمریکا تهدید می‌کند
گزارش‌های بسیاری در سال‌های گذشته درباره آمار بالای مرگ‌ومیر مهاجران در مرز‌های جنوبی آمریکا منتشر شده و منطقه مرزی جنوب آمریکا اکنون به‌عنوان مرگ‌بارترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان لقب گرفته است.

خبرگزاری میزان - مهاجرانی که خواهان ورود به آمریکا هستند از ابتدای آغاز سفر خود و به‌ویژه در مرز‌های جنوبی آمریکا با خطر‌های مختلفی روبرو هستند.

نیرو‌های امنیتی پس از پیدا شدن جسد مردی در صحرای مکزیک در نزدیکی مرز آمریکا که بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده بود، در حالت آماده‌باش هستند.

جسد مرد ۴۵ ساله مکزیکی در میان شن‌ها و بوته‌ها زیر آفتاب بی‌رحم دفن شد. یک هفته پیش از آن نیز مرگ زنی بر اثر کم‌آبی بدن در ایالت شمالی چی‌هواهوا، جایی که دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد (۱۰۴ فارنهایت) است، گزارش شده بود.

فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت که مهاجران از آمریکای لاتین در حال حاضر با مسیر‌های خطرناک عبور رودخانه‌ها، حیوان‌های وحشی و گروه‌های جنایتکار خشن روبرو هستند که در مسیرشان به سمت آمریکا از آن‌ها اخاذی و سوءاستفاده می‌کنند. در برخی موارد این مهاجران از سوی گروه‌های جنایتکار خشن ربوده می‌شوند.

گرما؛ دشمن جدید مهاجران

گرما دشمن جدیدی برای مهاجرانی است که در معرض عوامل محیطی قرار دارند. 

دولت مکزیک روز پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۵۵ مورد مرگ ناشی از دمای بالا را گزارش کرد که ۳۰ مورد آن تنها مربوط به هفته گذشته بوده است.

گشت مرزی آمریکا می‌گوید که از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) تاکنون مرگ ۷۷ مهاجر را در بخش ال‌پاسو در نزدیکی سیوداد خوارز، که به سایر بخش‌های تگزاس و نیومکزیکو گسترش می‌یابد، ثبت کرده است.

علت اصلی مرگ این افراد گرمازدگی، غرق شدن، و سقوط از دیوار مرزی آمریکا است. گفته می‌شود ارتفاع بخش‌هایی از این دیوار به ۹ متر می‌رسد.

براساس آمار موسسه ملی مهاجرت مکزیک (INM) تنها بین ژانویه تا می‌سال جاری (دی ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) نزدیک به ۱.۳ میلیون مهاجر از خاک مکزیک عبور کرده‌اند.

آکسیوس هم در گزارشی نوشت که براساس تحقیق‌های انجام شده، بقایای دست‌کم هزار و ۵۰۰ نفر که در تلاش برای عبور از مرز جنوبی جان باختند، شناسایی نشده است.

مرگ‌بارترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان

مرز آمریکا و مکزیک از نظر سازمان بین‌المللی مهاجرت، مرگ‌بارترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان است.

بسیاری از مهاجران در مناطقی از بیابان جان خود را از دست می‌دهند؛ جایی که بازیابی اجساد دشوار بوده و برخی حتی رها می‌شوند.

هیچ قانون فدرالی از سوی دولت آمریکا وجود ندارد که مقام‌های مربوطه را در مورد نحوه رسیدگی به این اجساد یا بازگرداندن آن‌ها پس از شناسایی راهنمایی کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) حدود ۷۰۰ مورد مرگ و ناپدید شدن مهاجران را در مرز آمریکا و مکزیک در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده که آن را به مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران در سراسر جهان تبدیل کرده است.

این رقم تقریبا نیمی از هزار و ۴۵۷ مرگ‌ومیر و ناپدید شدن ثبت شده مهاجران در سراسر قاره آمریکا در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. سال ۲۰۲۲ مرگ‌بارترین سال ثبت شده از زمان آغاز پروژه مهاجران گمشده سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال ۲۰۱۴ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *