رسوایی بی‌پایان کلیسای کاتولیک؛ ثبت بیش از ۲ هزار مورد سوءاستفاده جنسی در مدارس ایرلند

11:51 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسوایی بی‌پایان کلیسای کاتولیک؛ ثبت بیش از ۲ هزار مورد سوءاستفاده جنسی در مدارس ایرلند
تحقیقات جدید نشان‌دهنده گستردگی سوءاستفاده جنسی در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک در ایرلند است.

خبرگزاری میزان – دولت ایرلند از آغاز روند انجام تحقیقات در مدارس تحت کنترل کلیسای کاتولیک خبر داد.

این تحقیقات برای پیگیری یافته‌های تحقیق اولیه درباره ثبت ۲ هزار و ۴۰۰ اتهام سوءرفتار در مدارس یادشده راه‌اندازی می‌شود.

این تحقیقات ۷۰۰ صفحه‌ای، جدیدترین مورد از مجموعه گزارش‌های دهه‌های اخیر درباره سوءاستفاده و بدرفتاری از سوی اعضای کلیسای کاتولیک در ایرلند است.

به گزارش گاردین و آیریش تایمز، دولت ایرلند کمیسیون قانونی تحقیقی را درباره سوءاستفاده جنسی در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک تشکیل می‌دهد.

پیشتر تحقیقات اولیه درباره سوءاستفاده جنسی در مدارس یادشده، ۲ هزار و ۴۰۰ اتهام را در یک بازه زمانی ۱۰۰ ساله ثبت کرد؛ در یک مورد، بررسی‌های یک وکیل برجسته ایرلندی به ثبت ۸۴۴ مورد سوءاستفاده جنسی در ۳۰۸ مدرسه تحت اداره کلیسای کاتولیک در ایرلند در سال‌های ۱۹۲۷ تا ۲۰۱۳ منجر شد؛ بیشتر موارد در دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ رخ دادند.

تحقیقات درباره سوءاستفاده جنسی در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک ایرلند در سال ۲۰۲۲ پس از آن آغاز شد که مستندی از آزار جنسی تاریخی در این مدارس منتشر شد و نقش شخصیت‌های مختلف ایرلندی را در این روند برجسته کرد.

تحقیقات اولیه براساس بایگانی کلیسای کاتولیک و شهادت قربانیان انجام شد.

در نوامبر سال ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) شماری از افراد دخیل در این آزار‌ها و سوءاستفاده‌های جنسی از قربانیان عذرخواهی کردند.

وزیر آموزش ایرلند با توصیف یافته‌های تحقیقات یادشده به‌عنوان سندی دلخراش، گفت که این یکی از بدترین و وحشتناک‌ترین گزارش‌های آزار جنسی در مدارس است.

در عین حال، گفته می‌شود که سطح ناکافی گزارش‌ها درباره سوءاستفاده‌های جنسی در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک در ایرلند می‌تواند آمار واقعی را پنهان کرده باشد.

به گفته کارشناسان احتمالا چند سال طول می‌کشد تا کمیسیون تحقیق قانونی پیشنهادی یافته‌های خود را منتشر کند.

گروه‌هایی که قربانیان سوءاستفاده در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک در ایرلند را نمایندگی می‌کنند، تاکید دارند که طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده می‌تواند اجرای عدالت را برای بازماندگان و قربانیان به تاخیر بیندازد.

یک کارشناس ایرلندی تاکید کرد که گزارش جدید از میزان سوءاستفاده جنسی در مدارس یادشده نشان‌دهنده فرهنگ نظام‌مند سوءاستفاده جنسی و سکوت است؛ جایی که مقام‌ها شهادت بازماندگان و قربانیان را نادیده می‌گیرند و آن‌ها را با تاثیر‌های سوء و طولانی‌مدت بر زندگی به حال خود رها می‌کنند.

گزارش ۷۰۰ صفحه‌ای درباره سوءاستفاده جنسی در مدارس تحت اداره کلیسای کاتولیک در ایرلند همچنین نشان داد که قربانیان در بزرگسالی مشکلات مداوم و جدی را در روابط، سلامت روانی و جسمانی، اعتیاد، از دست دادن فرصت‌های شغلی و ... داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *