رسوایی جنسی در کلیسا‌های آلمان؛ بیش از ۲ هزار نفر قربانی شدند

8:37 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۷۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسوایی جنسی در کلیسا‌های آلمان؛ بیش از ۲ هزار نفر قربانی شدند
موج افشاگری درباره رسوایی جنسی در کلیساهای آلمان از کلیساهای کاتولیک این کشور به همتایان پروتستان آن‌ها رسید.

خبرگزاری میزان – یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در آلمان از سوی کارکنان کلیسای پروتستان این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفتند؛ براساس این گزارش، تعداد قربانیان آزار جنسی در کلیسای پروتستان آلمان (EKD) بسیار بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

این افشاگری پس از افشای تعداد حیرت‌انگیز آزار جنسی در کلیسای کاتولیک در آلمان در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت.

نوک کوه یخ بحران آزار جنسی در کلیسا‌های آلمان

نویسندگان جدیدترین گزارش آزار جنسی در کلیسای پروتستان آلمان موسوم به ForuM تخمین می‌زنند که دست‌کم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان کلیسای پروتستان در این کشور مرتکب سوءاستفاده جنسی شده‌اند و این ارقام فقط نوک کوه یخ است.

یافته‌های این گزارش از بررسی اسناد و مدارک کلیسا‌های منطقه‌ای و سازمان امداد و رفاه اجتماعی به دست آمد.

 

افشاگری درباره رسوایی جنسی در کلیسا‌های آلمان؛ گزارش جدید از قربانی شدن بیش از ۲ هزار نفر حکایت دارد

 

براساس این گزارش که به‌تازگی منتشر شد، دست‌کم هزار و ۲۵۹ نفر از کارکنان کلیسای پروتستان طی دهه‌های گذشته مرتکب آزار جنسی شده و دست‌کم ۲ هزار و ۲۲۵ نفر را قربانی کرده‌اند؛ نویسندگان گزارش مذکور می‌گویند که تعداد واقعی مجرمان احتمالا بیشتر است و به رقم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

کلیسای پروتستان آلمان این گزارش را در سال ۲۰۲۰ سفارش داده و ۳.۶ میلیون یورو از بودجه خود را برای انجام آن اختصاص داد؛ هدف از تهیه این گزارش، تجزیه و تحلیل ساختار‌های داخلی کلیسا بود که به خشونت و سوءاستفاده از قدرت کمک می‌کند.

اسقف کرستن فهرس از هامبورگ، رئیس شورای کلیسای پروتستان در آلمان (EKD)، از قربانیان عذرخواهی کرده و در این رابطه، گفت: به‌عنوان یک نهاد، ما همچنین در جرایم متعددی علیه افراد بی‌شماری مجرم بوده‌ایم.

گزارش تکان‌دهنده سال ۲۰۱۸ از رسوایی جنسی در کلیسای کاتولیک آلمان

یک گزارش به سفارش کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۴، دست‌کم ۳ هزار و ۶۷۷ نفر از سوی اعضای کلیسای کاتولیک مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که بیش از نیمی از قربانیان ۱۳ سال یا کمتر بوده‌اند.

انتشار این گزارش با موجی از واکنش‌ها مواجه شده بود.

براساس گزارش جدید تخمین زده می‌شود که از سال ۱۹۴۶ بیش از ۹ هزار کودک و نوجوان از سوی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان کلیسای پروتستان آلمان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

 

افشاگری درباره رسوایی جنسی در کلیسا‌های آلمان؛ گزارش جدید از قربانی شدن بیش از ۲ هزار نفر حکایت دارد

 

پیامدهای دنباله‌دار رسوایی اخلاقی و جنسی برای کلیساهای آلمان

موج افشاگری درباره رسوایی‌های اخلاقی و جنسی در کلیساهای آلمان که با ارائه آماری از کلیسای کاتولیک این کشور به راه افتاده بود، اکنون به کلیسای پروتستان رسید؛ این موضوع پیامدهایی را برای کلیساهای مذکور به دنبال داشته است.

کلیسای کاتولیک در آلمان در پی افشای رسوایی اخلاقی در این نهاد، شاهد مهاجرت اعضای خود است؛ به گزارش «christiantoday»، بیش از نیم میلیون نفر از پیروان کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۲۲ این نهاد را ترک کردند.

شمار آلمانی‌هایی که به‌طور رسمی در سال گذشته کلیسا را ترک کردند، رقم ۵۲۲ هزار و ۸۲۱ نفر اعلام شد؛ این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵۹ هزار و ۳۳۸ نفر این نهاد را ترک کردند.

اگرچه کنفرانس اسقف‌های آلمان دلایلی را برای این موضوع ارائه نکرد، اما همزمانی این آمار با افشاگری درباره رسوایی‌های اخلاقی دراز مدت در کلیسای کاتولیک نشان‌دهنده دلیل این امر است.

کمیته مرکزی کاتولیک‌های آلمان اعلام کرد که اگرچه از موضوع کوچ اعضای کلیسای کانولیک غمگین است، اما متعجب نشده است.

به گفته رئیس این کمیته، کلیسای کاتولیک اعتماد خود را به ویژه در نتیجه رسوایی اخلاقی از بین برده است و در حال حاضر نیز عزم کافی برای اجرای چشم انداز‌های آینده زندگی مسیحی در کلیسا وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *