رویکرد خصمانه دولت آلمان در قبال مسلمانان

11:51 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۹۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد خصمانه دولت آلمان در قبال مسلمانان
دولت آلمان همانند دیگر دولت‌های غربی سیاست‌های اسلام‌ستیزانه را در اولویت قرار داده و این در حالی است که این سیاست در جامعه این کشور نیز رسوخ کرده است.

خبرگزاری میزان - آلمان کشوری است که دولت آن طی دهه‌های گذشته همواره سیاست اسلام‌ستیزی را در پیش گرفته و وضعیت موجود نشان می‌دهد که این سیاست با گذشت زمان تشدید می‌شود؛ این در حالی است که دولت آلمان همواره این کشور را مدافع برابری و حقوق بشر معرفی می‌کند. 

از تازه‌ترین نمونه‌های سیاست خصمانه دولت آلمان در قبال اسلام و مردم مسلمان این کشور، می‌توان به بستن و ممنوع کردن فعالیت مراکز اسلامی در شهر هامبورگ اشاره کرد. 

خصومت دولت آلمان در قبال مراکز اسلامی

ده‌ها افسر پلیس آلمان روز چهارشنبه، ۳ مرداد، به یک مسجد وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ یورش بردند؛ رسانه‌ها گزارش کردند که پلیس آلمان همزمان به ۵۳ مرکز در سراسر این کشور یورش برده بود.

در ادامه دولت آلمان با طرح ادعا‌هایی اعلام کرد که فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ را ممنوع کرده است؛ همچنین حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ و وب‌سایت آن در آلمان حذف شده‌اند. 

بررسی رویکرد خصمانه دولت و جامعه آلمان در قبال مسلمانان

ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های مختلف زیرمجموعه آن در سایر نقاط آلمان به دنبال مطرح‎کردن اتهام‌هایی در ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۲) انجام شد.

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان، مدعی شده بود که مطالب جمع‌آوری‌شده در تحقیقات، شبهه‎های جدی را تا حدی علیه این مراکز تایید کرده است. 

این اقدام (ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ) در حالی انجام شد که این مرکز اسلامی در سال‌های گذشته نیز همواره هدف اتهام‌ها و اقدام‌های ضد حقوق بشری دولت آلمان قرار داشته است.

دولت آلمان در حالی فعالیت این مرکز اسلامی را ممنوع کرده که خود را مدعی آزادی بیان و حقوق بشر در جهان معرفی می‌کند؛ مرکز اسلامی هامبورگ نیز پیش از این هدف اهانت‌هایی از سوی دولت آلمان و گروه‌های وابسته به آن قرار گرفته بود.

بررسی رویکرد خصمانه دولت و جامعه آلمان در قبال مسلمانان

 

دلیل خصومت برلین علیه مراکز اسلامی

پایگاه وورلدسوسیالیت به نقل از گزارش کرد که اقدام‌های دولت آلمان علیه مراکز اسلامی به‌طور مستقیم با کمپین حامیان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که دولت آلمان همراه با شرکای خود در ناتو و این رژیم انجام می‌دهد، مرتبط هستند.

مخالفان جنگ رژیم صهیونیستی طی یک جنگ علنی در جبهه داخلی ارعاب می‌شوند و این موضوع مسلمانان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

بررسی رویکرد خصمانه دولت و جامعه آلمان در قبال مسلمانان

 

این پایگاه همچنین گفت که حمله دولتی به مراکز مذهبی در آلمان یک زنگ خطر بوده و باید به‌شدت مورد توجه قرار گیرد.

حال، این پرسش مطرح می‌شود که چرا آلمان، که خود را یک کشور مدافع برابری و عدالت توصیف می‌کند، دقیقا رویکردی مخالف این شعارها را در پی گرفته‌اند. 

البته اسلام‌ستیزی تنها مربوط به دولت آلمان نبوده و نگرش خصمانه نسبت به مسلمانان از دولت به بخش بزرگی از جامعه آلمان سرایت پیدا کرده است. 

جلوه‌های نگرش خصمانه نسبت به مسلمانان یک واقعیت روزمره در آلمان بوده و از هر ۲ نفر در این کشور یک نفر با اظهارات اسلام‌ستیزانه موافق است. 

بررسی رویکرد خصمانه دولت و جامعه آلمان در قبال مسلمانان

هیئت کارشناسی مستقل درمورد خصومت علیه مسلمانان اسلام‌ستیزی را این‌گونه تعریف می‌کند: انتساب ویژگی‌های گسترده، عمدتا غیرقابل تغییر و تهدیدآمیز به مسلمانان و افرادی که مسلمان تلقی می‌شوند؛ در نهایت این رویکرد به فرآیند‌های طرد اجتماعی و تبعیض چندلایه، از جمله استفاده از خشونت منجر می‌شود.

جرایم اسلام‌ستیزانه در آلمان از سال ۲۰۱۷ به‌طور جداگانه در آمار جنایت‌های ارتکابی در این کشور ثبت شده است؛ از آن زمان تاکنون سالانه ۷۰۰ تا هزار مورد توهین، تحریک و تهدید، خسارت مالی و صدمه‌های خطرناک بدنی ثبت شده است.

زنان مسلمانی که باحجاب هستند گزارش می‌کنند که اغلب آماج خصومت عمومی قرار می‌گیرند؛ همچنین تعصب گسترده‌ای علیه مردان مسلمان وجود دارد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *