تشدید سیاست‌های مهاجرتی کانادا؛ نقش آمریکا چیست؟

14:38 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۴۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید سیاست‌های مهاجرتی کانادا؛ نقش آمریکا چیست؟
کانادا، مانند کشور‌های غربی دیگر که خود را مدافع حقوق بشر و برابری معرفی می‌کنند، به‌تازگی سیاست‌های تشدید‌کننده مهاجرتی را وضع کرده است.

خبرگزاری میزان - گزارش‌ها حاکی از آن است که کانادا در‌های خود را به روی بازدیدکنندگان و ساکنان موقت این کشور می‌بندد و ویزا‌های کمتری را تایید می‌کند؛ اتاوا حتی از پذیرش افرادی که با مدارک رسمی به مرز‌های این کشور می‌رسند، خودداری می‌کند. 

اوج خودداری از پذیرش مسافران خارجی در حالی رخ می‌دهد که دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا تلاش می‌کند که تعداد ساکنان موقت و مهاجران را در این کشور کاهش دهد.

دولت کانادا طی سال‌های گذشته همواره سعی کرده تا مهاجران را مقصر کمبود و گرانی مسکن در این کشور جلوه دهد. 

کانادا همواره مدعی بوده که پذیرای مهاجران است، اما این اقدام دولت نشان می‌دهد که این ادعا تنها یک شعار بوده است. 

براساس داده‌های آژانس مرزی کانادا که پیش‌تر گزارش نشده بود، کانادا در ماه ژوئن (خرداد/تیر) از ورود ۵ هزار و ۸۵۳ فرد با تابعیت خارجی به این کشور خودداری کرد؛ این بیشترین آمار از ژانویه ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) تاکنون به‌حساب می‌آید؛ به‌گفته دولت کانادا، این افراد اجازه خروج داشتند و شامل دانشجویان، کارگران و گردشگران می‌شدند. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که افسران مرزی کانادا به‌طور متوسط در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ ماهانه از ورود ۳ هزار و ۷۲۷ فرد دارای تابعیت خارجی به این کشورخودداری کرده‌اند؛ این آمار در مقایسه با سال قبل ۶۳۳ نفر یا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رویترز گزارش کرد که بسیاری از افرادی که از ورودشان به کانادا جلوگیری می‌شود، کسانی هستند که ویزا دریافت کرده بودند.

بهانه دولت کانادا برای خودداری از ورود این افراد، جلوگیری از ورود مهاجران است؛ در همین حال و براساس گزارش‌ها، اداره مهاجرت کانادا ویزا‌های کمتری را تایید می‌کند.

تشدید سیاست‌های مهاجرتی کانادا؛ نقش آمریکا چیست؟

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در ماه آگوست (مرداد/شهریور) مدعی شده بود: کانادایی‌ها سیستمی می‌خواهند که خارج از کنترل نباشد. 

سخنگوی میلر هم ادعا کرد که اداره مهاجرت کانادا متعهد به اعمال منصفانه و بدون تبعیض از سیاست‌ها و رویه‌های مهاجرت است. 

کارشناسان می‌گویند که این ایده که خارجی‌ها بدون رعایت الزامات وارد کانادا شده یا به کشور آسیب می‌رسانند، از سیاستمداران به مقام‌های مرزی این کشور سرایت کرده است. 

گیدئون کریستین، کارشناس حقوق در دانشگاه کلگری، گفت که کانادا نباید ویزا‌هایی را که قصد ندارد به آن احترام بگذارد، اعطا کند.

در همین حال، براساس گزارشی از فایننشال‌تایمز، دولت کانادا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی آمریکا برای تشدید سیاست‌های مهاجرتی قرار گرفته؛ دلیل این فشار‌ها جلوگیری از جریان ورود کارگران مهاجر از کانادا به آمریکا است. 

گلن کاوان، موسس و مدیر اجرایی شرکت امنیتی One۹ به فایننشال‌تایمز گفت: قانونگذاران آمریکایی به دلیل ترس از ورود مهاجران از کانادا خواستار سخت‌تر شدن تدابیر در مرز شمالی با کانادا هستند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *