کودکان مفقودشده؛ روی دیگر جنگ غزه

8:59 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۳۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان مفقودشده؛ روی دیگر جنگ غزه
مفقود شدن کودکان طی جنگ غزه به یکی از موضوع‌های مورد توجه، به‌ویژه در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی، تبدیل شده و این در حالی است که براساس آمارها، بیش از ۲۰ هزار کودک در جریان جنگ مفقود شده‌اند.

خبرگزاری میزان - شورای حقوق بشر سازمان ملل و موسسه خیریه سیو چیلدرن Save the Children هزاران مورد از کودکان فلسطینی را که پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بازداشت، ناپدید یا ربوده شده‌اند، گزارش کرده‌اند. 

کاربران در شبکه‌های اجتماعی توجه خود را به ماجرای ضحی طلعت، دختر ۸ ساله فلسطینی جلب می‌کنند که گفته می‌شود از سوی یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه خارج شده است.

مفقود شدن هزاران کودک در غزه؛ از بازداشت تا ربوده شدن به‌دست نظامیان صهیونیست

یونس طیراوی، خبرنگار فلسطینی در حساب کاربری خود در ایکس گزارش کرد و نوشت که محل حضور این کودک از ماه جولای (تیر/مرداد) مشخص نیست. 

طیراوی به نظارت و گزارش درمورد محتوای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی اعضای ارتش رژیم صهیونیستی معروف است؛ وی به‌تازگی پست اینستاگرامی منتشرشده از سوی ایدو زهار، نظامی عضو گردان ۴۳۲ تزابار ارتش رژیم صهیونیستی را افشا کرده است. 

زهار تصویری از خود در کنار ضحی طلعت منتشر کرد؛ هیچ عضوی از خانواده ضحی در این تصویر دیده نمی‌شود؛ گزارش شده که این دختر در اواخر ژوئن (تیر) از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح بازداشت شد. 

مفقود شدن هزاران کودک در غزه؛ از بازداشت تا ربوده شدن به‌دست نظامیان صهیونیست

این نظامی اشغالگر پس از اینکه پست اینستاگرامش مورد توجه عموم قرار گرفت، به سرعت عکس را حذف کرده و حساب کاربری خود را خصوصی کرد.

ناظران خاطرنشان کردند که حادثه مشابهی در اواخر سال گذشته میلادی رخ داد؛ براساس گزارش‌ها، نوزادی از سوی یک فرمانده نظامی صهیونیست از غزه خارج شده بود. 

شاهار مندلسون، یک نظامی صهیونیست طی مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی ارتش، داستان نوزادی گریان را گفت که پس از حمله ارتش اشغالگر به شهر غزه به اراضی اشغالی انتقال داده شد. 

براساس گزارش‌ها، پست مربوط به این حادثه در پلتفرم ایکس از سوی یک حساب رسمی ارتش رژیم صهیونیستی پس از اشاره به اینکه ربوده شدن کودک می‌تواند جنایت جنگی باشد، حذف شد.

کاربران در رسانه‌های اجتماعی از این فراخوان برای جلب توجه به این داستان استقبال کرده‌اند و امیدوارند که رسانه‌های بزرگ را متقاعد کنند که پرونده ضحی را پیگیری کنند؛ کاربران نگرانند که این کودک ربوده شده باشد یا ممکن است به سرنوشت هند رجب، دختر ۶ ساله فلسطینی دچار شود؛ این کودک به‌طور غم‌انگیزی همراه با خانواده و ۲ امدادگر در ژانویه (دی/بهمن) از سوی نظامیان صهیونیست در خارج از شهر غزه به شهادت رسید؛ این اقدام کودک‌کشی با محکومیت بین‌المللی روبرو شد.

جنگ اشغالگران علیه کودکان غزه

نشریه تایمز نیز در گزارشی درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه کودکان، نوشت: از آن‌جایی که تعداد کشته‌ها در غزه در بحبوحه بمباران از سوی اسرائیل همچنان در حال افزایش است، آمار دیگری نیز وجود دارد؛ کودکان مفقود شده.

این نشریه با استناد به گزارش سیو چیلدرن، نوشت: براساس گزارش Save the Children تا به امروز، دست‌کم ۲۱ هزار کودک در میان هرج‌ومرج جنگ مفقود شده‌اند؛ این موسسه خیریه می‌گوید که این آمار شامل ۱۷ هزار کودک که در نتیجه جنگ بدون همراه یا از خانواده‌های خود جدا شده‌اند یا گمان می‌رود که ۴ هزار کودک در زیر آوار مفقود شده‌اند، است؛ همچنین تعداد بی‌شماری از کودکان یا از سوی نظامیان اسرائیلی بازداشت شده‌اند یا به‌تازگی در گور‌های دسته‌جمعی کشف شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *