استفاده رژیم صهیونیستی از گوگل برای بدنام کردن آنروا

13:55 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استفاده رژیم صهیونیستی از گوگل برای بدنام کردن آنروا
رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته و به‌ویژه از زمان آغاز جنگ کنونی غزه، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های مالی به این آژانس انجام داده است.

خبرگزاری میزان - آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) کابینه رژیم صهیونیستی را به خرید تبلیغات در گوگل برای جلوگیری از اهدای کمک‌های مالی کاربران به این آژانس متهم کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا گفت که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن این آژانس هم به اعتبار آن آسیب می‌زند و هم جان کارکنان آن را به‌خطر می‌اندازد.

لازارینی گفت: این تلاش‌های عمدی برای انتشار اطلاعات نادرست باید متوقف شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی خواستار وضع مقررات بیشتر برای شرکت‌ها، ازجمله پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برای مبارزه با اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌پراکنانه شد.

کمیسر کل آنروا در ادامه گفت: گسترش اطلاعات نادرست همچنان به‌عنوان یک سلاح در جنگ غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده رژیم صهیونیستی از گوگل برای بدنام کردن آنروا

حمله‌های رژیم صهیونیستی در غزه بار‌ها تاسیسات آنروا را هدف قرار داده است؛ در پی این حمله‌ها ۲۱۲ نفر از کارکنان این آژانس به شهادت رسیده و دست‌کم ۷۰ درصد از مدارس تحت پوشش آن هدف قرار گرفته‌اند. 

رژیم صهیونیستی سال‌ها علیه آنروا، اتهام‌زنی کرده و ادعا می‌کند که این آژانس با گروه‌های مقاومت ارتباط دارد.

در همین حال، سردبیر ارشد وال‌استریت ژورنال به‌تازگی اذعان کرده که شواهدی برای اثبات ادعا‌های ژانویه (دی/بهمن ۱۴۰۲) خود مبنی بر دست داشتن تعداد زیادی از کارکنان آنروا در غزه در عملیات طوفان الاقصی ندارد.

وال‌استریت ژورنال در ژانویه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که دست‌کم ۱۲ کارمند آنروا شخصا در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نقش داشته‌اند.

آنروا طی گزارشی که در فوریه (بهمن/اسفند ۱۴۰۲) منتشر شد، گفته بود که کارکنان این سازمان در حین بازداشت و تحت فشار قرار گرفتن برای ارائه اظهارات نادرست علیه آژانس، از سوی مقام‌های صهیونیست تحت تهدید و اجبار قرار گرفته‌اند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *