بازداشت فعالان حامی فلسطین در انگلیس؛ خوش‌خدمتی لندن به رژیم صهیونیستی

10:02 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت فعالان حامی فلسطین در انگلیس؛ خوش‌خدمتی لندن به رژیم صهیونیستی
انگلیس طی ماه‌های گذشته چندین فعال حامی فلسطین را با هدف سرکوب منتقدان جنایت‌های رژیم صهیونیستی بازداشت کرده و این روند همچنین ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - کشور‌های غربی همواره قوانینی را در جهت منافع خود و متحدانشان تنظیم و اجرا می‌کنند؛ یکی از این کشور‌ها انگلیس است که با استفاده از این نوع قوانین، منتقدان اقدام‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را سرکوب می‌کند. 

حال، براساس گزارش‌ها، یکی از موسسان یک گروه که تظاهرات حامیان فلسطین را سازمان‌دهی می‌کند و همچنین تعداد زیادی از فعالان دیگر از سوی پلیس انگلیس بازداشت شده‌اند؛ کارشناسان این اقدام را به‌عنوان یک حمله سنگین به حامیان فلسطین در انگلیس تلقی کرده‌اند. 

ریچارد بارنارد، یکی از موسسان گروه «فلسطین اکشن»، پس از انجام یک‌سری سخنرانی در منچستر و برادفورد به نفع مقاومت فلسطین، به اتهام نقض قانون تروریسم انگلیس بازداشت شده است.

بارنارد، که قرار است ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در دادگاه حاضر شود، به اظهار عقیده‌ای مبنی بر حمایت از یک سازمان ممنوعه برخلاف بخش ۱۲ «قانون تروریسم ۲۰۰۰» متهم شده است. 

این فعال ۴۱ ساله همچنین به تشویق یا قصد تشویق به خسارت مجرمانه متهم شده است.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، این اتهام‌ها مربوط به تظاهراتی است که در ۸ اکتبر سال گذشته (۱۶ مهر ۱۴۰۲)، یک روز پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و تظاهرات دیگری در برادفورد در ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) برگزار شد.

بازداشت فعالان حامی فلسطین در انگلیس؛ تلاش لندن برای حمایت از رژیم صهیونیستی

افسران ضد تروریسم انگلیس در همان روز از اقامتگاه‌های دیگر فعالان فلسطین اکشن که قبلا بازداشت شده بودند، بازدید کردند؛ ۶ معترض دیگر نیز در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) بازداشت شدند.

این گروه بیان کرد که دولت انگلیس فلسطین اکشن را در تلاش برای محافظت از تجارت تسلیحات با رژیم صهیونیستی مورد آزار قرار می‌دهد.

در بیانیه این گروه آمده: ما هرگز از موضع خود درباره نسل‌کشی غزه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

سارا ویلکینسون، یکی دیگر از حامیان فلسطینی، روز پنجشنبه، ۳۰ آگوست (۹ شهریور) به دلیل انتشار محتوای حمایت از فلسطین در فضای مجازی، در خانه خود بازداشت شد.

پسر ویلکینسون گفت که ۱۲ افسر پلیس به خانه این فعال حامی فلسطین یورش برده و او را بازداشت کردند.

ویلکینسون فعالانه از آرمان فلسطین در رسانه‌های اجتماعی حمایت کرده است. 

این ۲ نفر تنها کسانی نیستند که به دلیل موضع‌گیری‌های خود با بازداشت از سوی دولت انگلیس مواجه شده‌اند.

بازداشت گسترده منتقدان رژیم صهیونیستی

ریچارد مدهرست، که یک خبرنگار مستقل است نیز در اواخر مرداد براساس آنچه «قانون تروریسم ۲۰۰۰ انگلیس» خوانده می‌شود، در انگلیس بازداشت شد؛ وی پس از آزادی یک ویدیو از خود منتشر و به جزئیات بازداشتش پرداخت.

مدهرست گفت: زمانی که در فرودگاه هیترو لندن فرود آمدم، بلافاصله از سوی ۶ افسر پلیس که در ورودی هواپیما منتظر من بودند، از هواپیما خارج شدم؛ آن‌ها من را تحت ماده ۱۲ قانون تروریسم ۲۰۰۰ بازداشت کردند؛ آن‌ها هم من را به «بیان نظر یا اعتقادی که از یک سازمان ممنوعه حمایت می‌کند» متهم کردند، اما توضیح ندادند که این به چه معناست.

بازداشت فعالان حامی فلسطین در انگلیس؛ خوش‌خدمتی لندن به رژیم صهیونیستی

گزارش‌های خبری مدهرست بر جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متمرکز بوده و بار‌ها علیه تامین مالی اوکراین صحبت کرده بود.

مدهرست در همان روزی که بازداشت شد، نوشته بود: قانون فاشیستی تروریسم برای بازداشت بدون اتهام یا محاکمه کسانی که تلاش می‌کنند تروریسم و نسل‌کشی واقعی از سوی ارتش اسرائیل را متوقف کنند، استفاده می‌شود. 

ریچارد مدهرست به فعالان حامی فلسطین اشاره داشت که تحت این قانون بازداشت شده‌اند.

بازداشت منتقدان رژیم صهیونیستی در غرب

البته این نخستین بار نیست که کشور‌های غربی کسانی را که از جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند، بازداشت کرده‌اند. 

اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی آمریکا به‎تازگی به خانه اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و منتقد فعلی سیاست خارجی آمریکا، در شمال نیویورک یورش برده بودند. 

بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل در مصاحبه‌ای از نگرش رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها انتقاد کرده و گفته بود: اسرائیلی‌ها ۹ سرباز را که به اسیران فلسطینی تعرض می‌کردند، بازداشت کردند و سپس اسرائیلی‌ها شورش کردند؛ آن‌ها گفتند که تفسیر تلمود از یک قانون یهودی می‌گوید تعرض به غیر یهودیان جرم نیست و این افراد باید آزاد شوند. 

بازداشت فعالان حامی فلسطین در انگلیس؛ خوش‌خدمتی لندن به رژیم صهیونیستی

ریتر در ادامه گفته بود: این واقعیتی است که در حال حاضر در اسرائیل اتفاق می‌افتد؛ ما می‌گوییم که اسرائیل و آمریکا از بسیاری جهات شبیه هم هستند. 

به گفته وی، اسرائیل، به معنای واقعی کلمه، بدترین تجسم چیزی است که می‌توانستیم تصور کنیم آلمان نازی در آن روزگار شبیه آن بود.

ریتر همچنین به بمباران مدارس غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز مدرسه‌ای را منفجر کردند که دانش‌آموزان در آن بودند؛ دانش‌آموزان داخل مدرسه در حال سوختن بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *