اسلامی: تحریم‌های تسلیحاتی باید برداشته شوند

10:18 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۸۴۰
اسلامی: تحریم‌های تسلیحاتی باید برداشته شوند
رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید که عدم لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران براساس برجام بار دیگر بدعهدی تروئیکای اروپایی را ثابت می‌کند.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت، گفت که بند لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران براساس برجام مشمول زمان است و باید اجرا شود.

تحریم‌های تسلیحاتی باید برداشته شوند

اسلامی درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران براساس توافق برجام، اظهار کرد: طبق سند برجام امروز، روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است و به‌طور طبیعی اگر تروئیکای اروپا به این تعهد خود عمل نکند، یک پیام مخابره می‌شود و آن هم این است که آن‌ها همچنان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به هیچ‌یک از توافق‌های آن‌ها اعتماد کرد.

وی درباره میزان احتمال لغو تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: روشن و واضح است که بند مربوط به لغو تحریم‌های تسلیحاتی در برجام مشمول زمان است و مشمول اقدام نیست؛ امروز تاریخ هشت ساله تعیین‌شده پایان می‌یابد و تحریم‌ها باید برداشته شود.

۱۰۰ درصد سیستم سازمان انرژی اتمی الکترونیک شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره موضوع ورود دولت هوشمند به حوزه سازمان انرژی اتمی، گفت: دولت هوشمند که در امتداد دولت الکترونیک مطرح شده، به معنای حرکت از سیستم اتوماسیون اداری بر مبنای استفاده از کاغذ و حضور فیزیکی به حوزه دیجیتال است تا همه اقدام‌ها در چنین بستری انجام شود؛ ما در سازمان انرژی اتمی در این مورد، در بحث مجوز‌ها و ارتباط‌ها در صدر جدول قرار داریم و با اهتمام ویژه این کار را انجام دادیم و تعهدات و فرآیند‌هایی را که داشتیم، الکترونیک کردیم و همه اکنون در این بستر بارگذاری شده‌اند؛ ارتباطات مردمی، صدور و تمدید مجوز‌ها و اقدام‌های مرتبط با سازمان انرژی اتمی که گسترده هستند، الکترونیک شده‌اند.

وی در ادامه گفت: چون حوزه حفاظت در مقابل اشعه گسترده است و با همه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و صنایع در ارتباط است و به‌طور طبیعی اگر این سیستم را ایجاد نمی‌کردیم، امروز همچنان گرفتار سیستم کاغذبازی و رفت‌وآمد حضوری بودیم؛ اکنون ۱۰۰ درصد سیستم سازمان انرژی اتمی در این خواسته دولت و این تکلیف قانونی الکترونیک شده و مصداق دولت هوشمند را در این بخش پیاده کردیم.

سازمان انرژی اتمی الزامات اتمی ابلاغی آژانس را رعایت می‌کند

معاون رئیس‌جمهور درباره انتخاب سازمان انرژی اتمی به‌عنوان دستگاه برتر از سوی سازمان ملی استاندارد، اظهار کرد: انرژی اتمی به‌طور طبیعی نیازمند رعایت الزامات است و این الزامات استاندارد‌های اتمی است که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابلاغ می‌شود و استقرار دارد؛ اتمی چون حساسیت ویژه دارد، به‌طور طبیعی مکلف به رعایت استاندارد‌ها است؛ از این جهت سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی را به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب و از آن تقدیر کرده است، زیرا اگر ساختار‌های سازمان انرژی اتمی بر مبنای استاندارد نباشد، خلاف الزامات بین‌المللی و ملی است و در واقع این انطباق سبب انتخاب سازمان انرژی اتمی شده است.

فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی در حال انجام و پیشرفت است

اسلامی درباره فعالیت حوزه‌های فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی در حال انجام و پیشرفت است؛ در اول دولت سیزدهم در پروژه‌های ۲ و ۳ جبهه‌های کاری محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر در آن‌ها فعالیت می‌کردند؛ اکنون حدود ۳ هزار نفر در همه جبهه‌های آن در حال فعالیت هستند و کار می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *