انتخابات آمریکا؛ صدور حکم علیه ترامپ در دادگاه جنایی نیویورک به تعویق افتاد

9:51 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۱۱
انتخابات آمریکا؛ صدور حکم علیه ترامپ در دادگاه جنایی نیویورک به تعویق افتاد
پس از اعطای مصونیت به ترامپ از سوی دادگاه عالی آمریکا، دادگاه جنایی نیویورک نیز صدور حکم علیه وی را در پرونده فساد مالی به تعویق انداخت.

خبرگزاری میزان - در یک مهلت بزرگ برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، صدور حکم به دلیل محکومیت‌های مالی دستکم تا ماه سپتامبر (شهریور ماه) به تعویق افتاد.

به گزارش آسوشیتد پرس، این اقدام پس از آن اتخاذ شده که قاضی دادگاه موافقت کرد تاثیر احتمالی حکم جدید دیوان عالی بر مصونیت رئیس‌جمهور را ارزیابی کند.

پیش از این دادگاه عالی آمریکا به ترامپ، براساس اختیارات قانونی رئیس‌جمهور مصونیت کامل داد.

قرار بود ترامپ در ۱۱ جولای (۲۱ تیر)، درست قبل از کنوانسیون نامزدی جمهوری‌خواهان، به دلیل محکومیت‌هایش در دادگاه جنایی نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری، محکوم شود.

به تعویق انداختن حکم، زودترین زمان صدور حکم را برای ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) تعیین می‌کند؛ این در صورتی است که صدور حکم به طور کلی برای ترامپ صورت گیرد، زیرا وکلای رئیس‎جمهور سابق استدلال می‌کنند که حکم دیوان عالی نه تنها مستلزم به تعویق انداختن صدور حکم است، بلکه باید محکومیت را به‌طور کلی لغو کند.

ادعای ترامپ درباره تبرئه کامل از اتهام‌ها

ترامپ پس از به تعویق افتادن صدور حکم، در رسانه اجتماعی خود نوشت: تاثیر حکم مصونیت یک نشانه بلند و واضح برای عدالت در آمریکاست.

وی در پیام خود، مدعی شد که حکم دیوان عالی او را در این پرونده و سایر پرونده‌های جنایی که با آن مواجه است، «تبرئه کامل» کرده است.

هیچ اظهارنظری فوری در مورد تعویق صدور حکم از سوی دادستان منهتن که پرونده حق‌السکوت را مطرح کردند، ارائه نشده است.

افزایش فشار‌ها به بایدن برای کناره‎گیری

جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، با فشار فزاینده‌ای از سوی حزب خود برای اثبات آمادگی جسمانی و روانی برای تصدی این سمت مواجه است و یک قانونگذار دموکرات آشکارا از او خواسته تا از رقابت‌های انتخاباتی کناره‎گیری کند.

لوید داگت، نماینده دموکرات تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، اولین عضو از این حزب است که آشکارا از بایدن خواست تا از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

نانسی پلوسی، رئیس پیشین و جیم کلیبرن، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز صدای خود را به کسانی که وضعیت بایدن را بررسی می‌کنند، افزودند و گفتند که ابراز نگرانی در مورد سلامتی وی پس از مناظره روز پنجشنبه مشروع است.

پلوسی گفت: من فکر می‌کنم این یک سؤال مشروع است و بنابراین، وقتی مردم این سوال را می‌پرسند، کاملا مشروع است.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن برای رفع تردید‌ها در مورد وضعیت خود، مجموعه‌ای از جلسات خواهد داشت، از جمله کنفرانس خبری و اولین مصاحبه تلویزیونی خود از ماه می (اردیبهشت ماه).

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست خبری گفت: بایدن در جریان مناظره دچار سرماخوردگی شده بود و شب بدی داشت.

۳۰ درصد دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن هستند

براساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس از هر ۳ دموکرات، یک نفر فکر می‌کند که جو بایدن باید به تلاش برای انتخاب مجدد خود پس از مناظره هفته گذشته پایان دهد.

با وجود این شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند هیچ دموکرات منتخب برجسته‌ای در رقابت فرضی با ترامپ بهتر از بایدن عمل نمی‌کند.

این نظرسنجی دو روزه نشان داد که ترامپ و بایدن از حمایت ۴۰ درصد از رای‎دهندگان ثبت‌نام شده برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که بایدن از زمان مناظره تاکنون جایگاه خود را از دست نداده است.

در میان نام‌های دموکرات‌های برتر که در برابر پاسخ دهندگان قرار گرفته است، تنها میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات پیشین، بهتر از بایدن عمل کرد و در یک هم‌خوانی فرضی ۵۰ تا ۳۹ درصد از ترامپ پیشی گرفت.

ابراز نگرانی اوباما از شکست بایدن در مناظره

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به‌طور خصوصی به متحدانی که با او تماس گرفته‌اند، گفته که مسیر دشوار جو بایدن برای انتخاب مجدد پس از عملکرد متزلزل او در مناظره اخیر چالش‌برانگیزتر شده است.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اوباما پس از مناظره پنج‌شنبه گذشته مستقیما با بایدن طی تماس تلفنی صحبت کرد تا از معاون رئیس‌جمهور سابق خود حمایت کند؛ مشخص نیست که اوباما چگونه به عملکرد بایدن و مسیر او برای انتخاب مجدد در این تماس پرداخته است.

لورن هیت، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن، در بیانیه‌ای گفت: بایدن از حمایت بی‌دریغ اوباما از همان ابتدای کارزار انتخاباتی به‌عنوان پیام‌رسان قدرتمند برای رأی‌دهندگان و مشاور مورد اعتماد سپاسگزار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *