تحولات اوکراین؛ کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‎یف

12:35 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۶۲
تحولات اوکراین؛ کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‎یف
وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود متعهد شد که واشنگتن بسته نظامی جدیدی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار به کی‌یف تحویل خواهد داد.

خبرگزاری میزان - لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفت که این کشور به زودی ۲.۳ میلیارد دلار کمک نظامی اضافی را به اوکراین اعلام خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، این بسته نظامی شامل تسلیحات ضد تانک، رهگیر‌ها و مهمات سامانه پدافند موشکی پاتریوت و سایر سیستم‌های دفاع هوایی می‌شود.

اظهارات آستین در حالی بیان شد که رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین، در پنتاگون با وی دیدار کرد.

آستین هنگام افتتاح نشست با عمروف گفت: اشتباه نکنید، اوکراین تنها نیست و آمریکا هرگز در حمایت خود تزلزل نخواهد کرد؛ در کنار ۵۰ متحد و شریک، ما به ارائه قابلیت‌های حیاتی که اوکراین نیاز دارد، ادامه خواهیم داد.

این اعلامیه تنها چند روز پیش از میزبانی آمریکا از نشست ناتو در واشنگتن و در حالی که اوکراین به لابی‎گری برای حمایت نظامی و پذیرش در ناتو ادامه می‌دهد، منتشر شد.

نشست ناتو در واشنگتن بدون دعوت از اوکراین برای پیوستن به این پیمان نظامی

روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد که ناتو در جریان نشست پیش روی خود در واشنگتن، به دلیل فساد گسترده در اوکراین، دعوتی برای پیوستن این کشور ارائه نخواهد داد.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت که ناتو در این اجلاس از اوکراین می‌خواهد پیش از پیشبرد مذاکرات درباره عضویت در این ائتلاف، گام‌های بیشتری در زمینه مبارزه با فساد بردارد.

مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این موضع در بیانیه کتبی که در نشست واشنگتن در ۹ جولای (۱۹ تیر) صادر خواهد شد، گنجانده می‌شود.

مجارستان: ماموریت صلح اوکراین را آغاز کردیم

ویکتور اوربان، نخست‎وزیر مجارستان، در مصاحبه‌ای گفت که «ماموریت صلح» را در درباره اوکراین با بازدید از آلمان، فرانسه و ایتالیا آغاز کرده است.

نخست‌‎وزیر مجارستان تاکید کرد: همه چیز به مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بستگی دارد، بنابراین من به برلین، پاریس و رم رفتم و اینگونه بود که این ماموریت صلح آغاز شد.

پیش از این سخنگوی مطبوعاتی اوربان گفت که نخست‌وزیر مجارستان برای اولین بار در نوع خود در ۱۲ سال گذشته وارد کی‌یف شد، در حالی این کشور از اول جولای ریاست اتحادیه اروپا را به مدت ۶ ماه بر عهده دارد.

لوکاشنکو: غرب به دنبال تشدید تنش در اوکراین است

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، گفت که غرب قصد خروج از اوکراین را ندارد و به دنبال تشدید تنش در این کشور است.

لوکاشنکو در جریان نشستی به مناسبت روز استقلال بلاروس گفت: امروز مبالغ هنگفتی در اوکراین سرمایه‌گذاری شده است؛ من متقاعد شده‌ام که آمریکایی‌ها بیش از همه و غرب قصد خروج از اوکراین را ندارند.

طرح ترامپ درباره ناتو

پولیتیکو گزارشی از اولین گامی که ترامپ در رابطه با ناتو و اوکراین در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور برمی‌دارد، منتشر کرد.

روزنامه پولیتیکو گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ممکن است ایده گسترش ناتو را به شرق کنار بگذارد و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، ضمانت‌های امنیتی را برای کشور‌های ناتو پس بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *