گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه مجارستان

21:51 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۱۰
گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه مجارستان
سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر خارجه و تجارت مجارستان به گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ ثبات و امنیت منطقه پرداخت.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با پیتر سیارتو، وزیر خارجه و تجارت مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، درباره اهمیت حفظ ثبات و امنیت منطقه، محکومیت اقدام‌های رژیم صهیونیستی در زمینه نقض قواعد حقوق بین‌الملل و حق مشروع جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود گفت‌وگو و رایزنی کرد.

باقری تاکید کرد: اگر کارنامه حملات صهیونیست‌ها به غزه را مرور کنید، مشاهده می‌کنید آنچه هدف اسرائیلی‌ها بوده، عمدتا اماکن غیرنظامی، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی و کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع است.  

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگو اظهار داشت: اقدامی که صهیونیست‌ها اخیرا انجام دادند، نقض امنیت و حاکمیت ملی ما و صلح و ثبات منطقه‌ای است و به همین جهت، اقدام آن‌ها تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی نیز  به شمار می‌آید و لذا لازم است، در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین‌المللی اقدام متقابل انجام داد تا طرف مقابل، امکان تشدید اقدام‌های متجاوزانه خود را در منطقه پیدا نکند.

وزیر خارجه مجارستان نیز ضمن اظهار تمایل و آمادگی جهت استمرار گفت‌وگو بین دو کشور، اظهار کرد: ما به شدت نگران آنچه نسبت به لبنان رخ می‌دهد و روند تشدید تنش که در منطقه در جریان است، هستیم. 

وی تاکید کرد: جامعه جهانی می‌بایست هر اقدامی که می‌تواند انجام بدهد تا از هرگونه تشدید تنش و بحران جلوگیری کند، چرا که این تنش‌ها را می‌توان تهدیدی علیه اروپا نیز به شمار آورد.

وزیر خارجه و مجارستان ضمن ابراز خرسندی از این گفت‌وگوی تلفنی، گفت: ما تحولات منطقه را دنبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد تداوم رایزنی و مشورت نزدیک بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *