تحولات فلسطین|

۳۴ عملیات مقاومتی در کرانه باختری؛ موافقت احتمالی رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا

10:06 - 15 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۶۰۸
۳۴ عملیات مقاومتی در کرانه باختری؛ موافقت احتمالی رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا
جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به موازات جنگ مستمر علیه غزه ادامه دارد و تراژدی‌های مرگ‌باری را در سایه سکوت جامعه بین‌المللی رقم می‌‌زند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا همچنان با به تعویق انداختن توافق آتش‌بس به جنایت‌های جنگی خود در غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد.

در عین حال، نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل با موضوع جنایت رژیم صهیونیستی در غزه بی‌نتیجه برگزار می‌شوند.

تکرار جنایت بمباران چادر‌های آوارگان

ارتش رژیم صهیونیستی مجددا چادر‌های آوارگان فلسطینی را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار داد.

براساس گزارش‌ها، بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه تاکنون ۴ شهید و شماری مجروح برجای گذاشته است.

بمباران چادر آوارگان در منطقه المواصی در غرب خان‌یونس نیز یک شهید و بیش از ۱۰ مجروح برجای گذاشت.

حماس: به پیشنهاد‌های جدید نیاز نداریم

جنبش مقاومت فلسطینی حماس تاکید کرد که ما نیازی به طرح‌های جدید نداریم و آنچه اکنون لازم است فشار بر نتانیاهو و کابینه او و ملزم کردن آن‌ها به چیزی است که قبلا مورد توافق قرار گرفته است.

این جنبش اعلام کرد: ما نسبت به افتادن در دام نتانیاهو و بازی‌های او که از مذاکرات برای طولانی کردن جنگ علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند، هشدار می‌دهیم.

براساس بیانیه حماس، هدف نتانیاهو از عقب‌نشینی نکردن از محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) به شکست کشاندن مذاکرات و جلوگیری از دستیابی به توافق است.

ادعای مقام آمریکایی درباره توافق آتش‌بس در غزه

یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرد که حدود ۹۰ درصد از طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه مورد توافق قرار گرفته است.

براساس گفته‌های این مقام آمریکایی، مرحله اول پیشنهاد توافق، خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه را پیش‌بینی نمی‌کند و اختلاف حماس و رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا وجود دارد.

وی همچنین گفت: ادعای وزیران اسرائیلی درباره اینکه توافق یادشده امنیت اسرائیل را قربانی می‌کند، کاملا نادرست است؛ اسرائیل چند هفته پیش در مذاکرات پیشنهاد داده بود که حضور خود را در محور فیلادلفیا به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تداوم حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نظامیان صهیونیست صبح امروز نیز به شماری از مناطق کرانه باختری یورش بردند.

اردوگاه الفارعه در طوباس به محاصره ارتش رژیم صهیونیستی درآمده است؛ در عین حال، مقاومت فلسطینی‌ها در برابر یورش نظامیان صهیونیست به بروز درگیری منجر شده است.

 

شهادت ۶ فلسطینی درپی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری؛ هشدار حماس درباره قصد نتانیاهو از طولانی کردن مذاکرات

خبرها از الفارعه حاکی از آن است که حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به این اردوگاه تاکنون شش شهید برجای گذاشته است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست مانع رسیدن کمک‌های پزشکی و آمبولانس‌ها به محل درگیری می‌شوند.

گزارش‌ها همچنین از حرکت نظامیان صهیونیست مازاد به سمت اردوگاه «جنین» حکایت دارند؛ از سوی دیگر نظامیان صهیونیست حاضر در این اردوگاه اقدام به محاصره خانه برخی از فلسطینی‌ها کردند.

اشغالگران صهیونیست به شهر سلواد و بیتونیا در شمال و غرب رام‌الله نیز یورش بردند.

 

شهادت ۶ فلسطینی درپی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری؛ هشدار حماس درباره قصد نتانیاهو از طولانی کردن مذاکرات

نابلس، الخلیل و اردوگاه العین دیگر مناطق در کرانه باختری بودند که نظامیان صهیونیست به آن‌ها یورش بردند.

در عین حال، برخی از گزارش‌ها از عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از تمام مناطق طولکرم و اردوگاه‌های آن حکایت دارند.

 

رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال تعطیلی آنروا

رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم اعلام کرد که شین‌بت (سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) طی جلسه‌ای غیرعلنی در کنست مدعی تهدید رژیم صهیونیستی از سوی آنروا شده و اعلام کرد که این نهاد سازمان ملل باید تعطیل شود.

عفو بین‌الملل: خواستار تحقیق درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل هستیم

عفو بین‌الملل اعلام کرد: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در غزه و تخریب غیرموجه این منطقه هستیم.

این سازمان همچنین با اشاره به تجزیه‌وتحلیل تصاویر و ویدیو‌های ماهواره‌ای، از وجود الگویی برای تخریب نظام‌مند کل منطقه غزه خبر داد.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: تحقیقات ما نشان داد که ارتش اسرائیل ساختمان‌های مسکونی را ویران و هزاران خانواده را مجبور به ترک غزه کرد؛ عملیات مستمر ارتش اسرائیل در غزه نوعی تخریب بی‌رویه است.

مقام سازمان ملل: نگران تلفات در غزه و کرانه باختری هستیم

ایدیم وسورنو، مدیر عملیاتی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: این شورا باید آتش‌بس فوری در غزه و آرامش در کرانه باختری را برقرار کند.

وی با بیان اینکه سیستم پزشکی در غزه ویران شده است، گفت: ۹۶ درصد از جمعیت غزه با سطح بالایی از ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

الجزایر: اسرائیل به مجازات جمعی فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد

عمار بن جامع، نماینده الجزایر در نشست شورای امنیت گفت که تعداد بالای شهدا و حجم ویرانی‌ها، وحشی‌گری را نشان می‌دهد که هدف آن محو هویت فلسطینی است؛ از ماه اکتبر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گزارش داده که بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ فلسطینی مفقود شده‌اند که بیشتر آن‌ها از غزه هستند.

وی ضمن سرزنش شورای امنیت سازمان ملل به خاطر شکست در اجرای قطعنامه‌های خود، گفت: ما امروز اینجا هستیم، زیرا دیپلماسی شکست خورده است؛ در ارزیابی رنج غیرنظامیان هیچ معیار دوگانه‌ای وجود ندارد، زیرا اسرائیل همچنان به اعمال مجازات دسته جمعی در حالی که به دنبال پاک کردن هویت فلسطینییان است، ادامه می‌دهد.

القسام: زمان روبه پایان است

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در پیام جدید خود خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کردند: زمان روبه پایان است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام اخیرا در پیامی تلگرامی اعلام کرد: به‌طور واضح به همه می‌گوییم بعد از حادثه النصیرات، دستورالعمل جدیدی برای مجاهدان مسئول محافظت از اسرای دشمن درباره شیوه تعامل با اسرا در صورت نزدیک شدن نیرو‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی به محل نگهداری آن‌ها صادر شده است؛ اصرار نتانیاهو بر آزادی اسرا از طریق فشار نظامی به جای امضای توافق مبادله اسرا یعنی بازگشت آن‌ها نزد خانواده‌هایشان در تابوت و خانواده‌های آن‌ها باید تصمیم بگیرند که آن‌ها را کشته یا زنده تحویل بگیرند.

ادعای رژیم صهیونیستی برای آمادگی جهت عقب‌نشینی از فیلادلفیا پس از مرحله نخست توافق

رویترز به نقل از یک مقام آگاه، ادعا کرد: پیش‌نویس توافقنامه جدید در مورد تبادل اسرا ممکن است هفته آینده یا قبل از آن صادر شود؛ پیشنهاد جدید در مورد توافق تبادل اسرا به دنبال حل نقاط اصلی اختلاف است؛ هیئت اسرائیلی آمادگی اسرائیل را برای عقب‌نشینی از فیلادلفیا پس از مرحله اول توافق که ۴۲ روز ادامه دارد، اعلام کرد.

افزایش شمار شهدای حمله به کرانه باختری به ۳۹ نفر

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری ۳۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود که شمار شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته به ۶۹۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

ثبت ۳۴ عملیات مقاومتی در کرانه باختری طی ۲۴ ساعت

براساس اعلام رسانه‌های فلسطینی، مقاومت فلسطین در کرانه باختری طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ عملیات از جمله درگیری‌های مسلحانه و هدف قرار دادن صهیونیست‌ها با مواد منفجره انجام داد.

انفجار خودرو در اراضی اشغالی

براساس گزارش‌ها، انفجار خودروی بمب گذاری شده در رمله در اراضی اشغالی به کشته شدن یک نفر منجر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *