ترامپ یا هریس؛ کدام‌یک در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟

14:25 - 14 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۵۶۷
ترامپ یا هریس؛ کدام‌یک در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟
نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهند که رقابت میان هریس و ترامپ بسیار نزدیک پیش می‌رود و عدم قطعیت‌های مختلفی نیز همچنان وجود دارند.

خبرگزاری میزان – در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) آمریکایی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی خود به پای صندوق‌های رای می‌روند؛ تا ۲۷ ژوئن (۶ تیر) به نظر می‌رسید که این رقابت بین ۲ نامزد مشابه در سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود: جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی از حزب دموکرات و دونالد ترامپ، سلف جمهوری‌خواه او.

بایدن در ۲۱ جولای (۳۰ تیر) در برابر فشار‌های هم‌حزبی‌های خود تسلیم و ناچار شد از رقابت ریاست‌جمهوری کناره گرفته و از کامالا هریس معاون خود، به‌عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کند.

رقابت میان کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزد‌های ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نظرسنجی‌ها بسیار نزدیک است.

به گزارش گاردین، در حالی که هریس در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است، داده‌های سطح ایالتی، ترامپ را در نزدیکی وی نشان می‌دهد.

اگرچه جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا پیش از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی در سطح ملی و در بسیاری از ایالت‌های نوسانی بسیار مهم (نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا) از رئیس‌جمهور سابق عقب‌تر بود، هریس از زمان اعلام نامزدی توانست حدود سه امتیاز در نظرسنجی‌های ملی کسب کند.

بررسی نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا و تجزیه‌وتحلیل‌های کارشناسان داده‌های زیر را به دست می‌دهد:

-براساس داده‌های RealClearPolitics برتری هریس نسبت به ترامپ ضعیف‌تر از رقبای قبلی‌اش است؛ هیلاری کلینتون و جو بایدن در زمان مشابه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اختلاف بیشتری با ترامپ داشتند.

-چندین ایالت نوسانی به هریس تمایل یافته‌اند؛ نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌هایی که دارای تعداد معینی از آرای کالج الکترال هستند، تعیین می‌شود؛ این بدان معنا است که نتیجه رقابت در چند ایالت نوسانی مانند پنسیلوانیا، آریزونا و جورجیا تعیین می‌شود؛ داده‌های RealClearPolitics نشان می‌دهد که هریس توانسته حداقل شکاف را از ترامپ در ایالت‌های نوسان، داشته باشد.

-ترامپ و هریس هنوز در هفت ایالت نوسانی در فاصله ۲ امتیازی از یکدیگر قرار دارند.

-در حالی که هریس می‌تواند از نظرسنجی‌های مطلوب در چند هفته اخیر لذت ببرد، عدم قطعیت دیگری نیز وجود دارد: ترامپ در انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ از نظرسنجی‌ها بهتر عمل کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *