انتخابات آمریکا|

آغاز رای‌گیری پستی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ محاکمه ترامپ به بعد از انتخابات موکول شد

13:11 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۷۲۳
آغاز رای‌گیری پستی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ محاکمه ترامپ به بعد از انتخابات موکول شد
نامزدهای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال جاری در حالی خود را برای شرکت در نخستین مناظره تلویزیونی آماده می‌کنند که فرآیند رای‌گیری پستی آغاز شد.

خبرگزاری میزان – انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود؛ نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهور در آمریکا بازار گرم اخبار و حاشیه‌های این رویداد و البته موضع‌گیری‌ها و جدال‌های لفظی را میان کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد‌ حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه داغ کرده است.

آغاز رای‌گیری پستی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ایالت کارولینای شمالی واقع در شرق آمریکا روز جمعه، ۱۶ شهریور فرآیند رای‌گیری زودهنگام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را آغاز کرد.

این ایالت ۲ ماه پیش از شروع انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رای‌گیری غیرحضوری یا پستی را آغاز کرد؛ اعلام رای در این شیوه، از طریق پست انجام می‌شود.

پیش‌بینی نوستراداموس انتخاباتی آمریکا

آلن لیختمن، مورخ آمریکایی که به وی به دلیل چند پیش‌بینی درست انتخاباتی لقب نوستراداموس انتخابات آمریکا را داده‌اند، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفت که دونالد ترامپ بازنده این انتخابات خواهد بود.

این استاد تاریخ دانشگاه‌های آمریکا با انتشار ویدیویی ۷ دقیقه‌ای که رسانه‌های آمریکایی از آن به‌عنوان ویدیوی عجیب یاد کردند، گفت که پیش‌بینی من این است که کامالا هریس برنده این رقابت است؛ با وجود این، نتیجه به رای‌دهندگان بستگی دارد.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پیش‌بینی‌های لیختمن که از سال ۱۹۸۴ نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی می‌کند، مبتنی بر مجموعه‌ای از گزاره‌های درست/نادرست است و روند‌های نظرسنجی را در نظر نمی‌گیرد.

۳۰۰ میلیون دلار کمک به کارزار هریس

در حالی که بازار کمک‌های انتخاباتی به کارزار نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رونق گرفته است، کارزار انتخاباتی کامالا هریس در ماه آگوست (مرداد / شهریور) ۳۰۰ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرد.

ترامپ: من رای نیاورم، اسرائیل وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ، در جریان سخنرانی ویدیویی در ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس وگاس ایالت نوادا، موضوع حمایت از رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داده و ادعا کرد: من رای نیاورم اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد: اگر من رئیس‌جمهور بودم، ۷ اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد؛ اگر کامالا هریس، رئیس‌جمهور شود، اسرائیل دیگر وجود نخواهد داشت.

کارزار انتخاباتی هریس هنوز به این سخنان ترامپ واکنشی نشان نداده است؛ نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشتر حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود؛ موضع‌گیری که انتقادهای گسترده‌ای را با در نظر داشتن بحران غزه درپی داشت.

محاکمه ترامپ به تعویق افتاد

تانیا چاتکن، قاضی فدرال آمریکایی در جلسه روز پنجشنبه، ۱۵ شهریور حکم تعویق محاکمه ترامپ را صادر کرد.

خود ترامپ در این جلسه حضور نداشت و وکلایش به‌جای او صحبت کردند؛ براساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود ترامپ در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در دادگاه حاضر شود.

چاتکن مهلت ارائه مدارک قانونی از سوی هر ۲ طرف را تا ۷ نوامبر ۲۰۲۴، یعنی ۲ روز پس از انتخابات تعیین کرده است؛ تعیین این تاریخ بدان معنا است که محاکمه ترامپ احتمالا مدت‌ها بعد از انتخابات آغاز می‌شود.

هیئت منصفه دادگاه منهتن در ماه مه سال جاری (اردیبهشت) ترامپ را به ۴۳ فقره جرم از جمله جعل سوابق برای سرپوش گذاشتن بر یک رسوایی جنسی متهم کرد.

هریس و ترامپ برای نخستین مناظره تلویزیونی آماده می‌شوند

در حالی که تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) زمان برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی ترامپ و هریس زمان زیادی نمانده است، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هر ۲ نامزد انتخابات آمریکا خود را برای این رویداد آماده می‌کنند.

در عین حال، ترامپ به‌تازگی پرسش‌هایی را درباره میزان بی‌طرفانه بودن شبکه اِی‌بی‌سی به‌عنوان میزبان مناظره مطرح کرده است.

کنفرانس خبری ترامپ در نیویورک

ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی روز جمعه در نیویورک در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت می‌کند.

ترامپ: کمیسیون بهره‌وری دولتی با ریاست ایلان ماسک تشکیل می‌دهم

ترامپ، اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، یک کمیسیون برای بهبود کارایی دولت ایجاد می‌کند که ریاست آن برعهده ایلان ماسک، میلیاردر حامی وی و مالک شبکه اجتماعی ایکس خواهد بود.

حمایت لیز چنی جمهوری‌خواه از کامالا هریس

لیز چنی، نماینده سابق کنگره آمریکا از ایالت وایومینگ، ضمن دور شدن از موضع حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد که قصد دارد در ماه نوامبر به کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رای دهد.

هریس به‌دنبال جذب جمهوریخواهان سرخورده از پروژه ۲۰۲۵ ترامپ

کارزار انتخاباتی کامالا هریس تلاش دارد تا رای جمهوری‌خواهان سرخورده از پروژه ۲۰۲۵ ترامپ را به سمت خود جذب کند.

بر همین اساس هریس در روز‌های شنبه و یکشنبه پیش رو، رویداد‌های متعددی را برای جلب نظر این افراد ترتیب داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *